banner
יפעת שאשא ביטון, ערן סיב וג'רמי אסולין // כפיר סיון
יפעת שאשא ביטון, ערן סיב וג'רמי אסולין // כפיר סיון

רק 46% מקבלני השיפוצים עברו את מבחני ההסמכה ויקבלו רישיון

עד לאחרונה פחות מ-10% מקבלני השיפוצים יכלו להירשם בפנקס הקבלנים, להחזיק ברישיון ולעסוק בעבודות שיפוצים ברישיון. הסיווג החדש מאפשר לקבלני שיפוצים נוספים לעבוד כחוק אולם כאמור רק 46% מתוך 700 הניגשים- עברו את המבחנים

יפעת שאשא ביטון, ערן סיב וג'רמי אסולין // כפיר סיון

במבחני ההסמכה, שהתקיימו לפני כחודש לכ- 700 קבלני שיפוצים, נערך לראשונה מבחן לסיווג החדש "קבלן שיפוצים לעבודות קטנות". מתוצאות המבחנים עולה כי רק כ 46% , 324 קבלני שיפוצים, עברו את המבחנים ונרשמו בפנקס הקבלנים ויוכלו להציג בפני הלקוחות רישיון עבודה. את התוצאות מפרסמים משרד הבינוי והשיכון ורשם הקבלנים, אשר אמון על תחום רישום הקבלנים, בשיתוף התאחדות קבלני השיפוצים. 

עד לאחרונה, פחות מ-10% מקבלני השיפוצים יכלו להירשם בפנקס הקבלנים, להחזיק ברישיון ולעסוק בעבודות שיפוצים כשבידם רישיון. הסיווג החדש מאפשר לעוד קבלני שיפוצים רבים לעבוד כחוק תחת רישיון. יש לציין כי קבלני השיפוצים המבצעים עבודות שסכומן מעל 43 אלף שקלים יחויבו להירשם בפנקס הקבלנים וקבלן ללא רישיון – יעבור על החוק.

שרת הבינוי והשיכון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, מסרה כי: "מבחן ההסמכה שעברו קבלני השיפוצים הוא חלק מתהליך הסדרת הענף. הצלחה בו מזכה את הקבלן ברישיון. הדבר יעודד גם קבלנים אחרים לעבוד תחת רישיון לאחר שהוכשרו בתחומים שונים הקשורים לעבודת השיפוצים. מטרת המהלך היא להכניס כמה שיותר קבלנים תחת פיקוח משרד הבינוי והשיכון ובכך להעניק שירותים טובים, מקצועיים ואמינים יותר לציבור."

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ויוזם המהלך להסדרת הענף, מסר כי: "אנשי המקצוע אשר קיבלו במעמד זה רישיונות המתינו זמן רב להיכלל ברשימת הקבלנים הרשומים על מנת לקבל אסמכתא רישמית ליכולותיהם המקצועיות וכחלק מההסדרה שאנו מקדמים בתחום. זהו עידן חדש בענף השיפוצים – רישום מוסדר בפנקס הקבלנים בתנאים שווים לכל הקבלנים המקצועיים, לימודים והכשרות מקצועיות ברמה גבוהה ומבחנים אשר מהווים תנאי סף לכניסה לענף כקבלנים רשומים. נותר לקוות כי קבלנים נוספים ישלימו גם הם את תהליך הרישום ויפעלו על פי חוק. אנחנו מברכים את כל הקבלנים שעברו בהצלחה את המבחנים ואת אלו שעברו אותו בהצטיינות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות