banner
התחדשות עירונית חולון | התחדשות עירונית בחולון
מוטי ששון ראש העיר // באדיבות דוברות העירייה

חולון לבג"ץ: לא לאפשר הפקעת קרקעות עירונית לטובת הרכבת הקלה

עיריית חולון בעתירה לבג"ץ: דורשת משר התחבורה להבהיר מדוע לא תבוטל ההרשאה שנתן לנת"ע להפקיע את מקרקעי העירייה לטובת הרכבת הקלה. ראש העיר, מוטי ששון: "האינטרס הציבורי שבקידום הקמתה של הרכבת הקלה, שהוא גם אינטרס העירייה, לא יכול לבוא על חשבון האינטרסים האחרים עליהם מופקדת העירייה, אלא בשילוב ובאיזון ביניהם"

תמונה: מוטי ששון ראש העיר // באדיבות דוברות העירייה

בעתירה שהגישה עיריית חולון נגד שר התחבורה והבטיחות בדרכים ונגד נת"ע, היא מבקשת מבג"ץ להוציא צו על תנאי לשר התחבורה ולחייב אותו בהסברים מדוע לא בוטלה ההשראה להפקעת קרקעות עירוניות לטובת הרכבת הקלה. בין היתר, העתירה לבג"ץ מגיעה לאחר שהעיריה עתרה לבית המשפט המחוזי בתל אביב למניעת או להפסקת קניית החזקה במקרקעין העירוני אולם זה נמנע ממתן הצו ופנה לנת"ע בבקשה לתגובתה. 

בעיריה אומרים כי: "פרויקט הקמת הרכבת הקלה הוא רחב היקף ולו השפעה רבה על התנהלות החיים היום-יומית בעיר, הן בתקופת הקמתו והן בתקופת הפעלתו. מאחר שהקו הירוק של הרכבת הקלה מתוכנן לעבור, בין היתר, ברחובותיה הראשיים של חולון (שד' לוי אשכול, רח' סוקולוב, רח' ברקת ושד' ירושלים), סברה עיריית חולון שנכון לעגן בהסכם את ממשקי העבודה שבין חברת נת"ע, שמופקדת על הקמת הפרויקט, לבין העירייה. מאחר שנת"ע התנגדה לבקשה זו, סירבה העירייה למסור לה את המקרקעין שבבעלותה, אשר בהם אמורות להתבצע העבודות להקמת הפרויקט, עד לחתימת הסכם כאמור. לאור זאת, פנתה נת"ע לשר התחבורה בבקשה שייתן לה הרשאה להפקיע את המקרקעין, והרשאה שכזו אכן ניתנה לה". 

לטענת העירייה, עמדתה לא קיבלה כל ביטוי בהרשאה שנתן השר לנת"ע, שייתכן שכלל לא הובאה לידיעתו, והמשמעות היא לפיכך, שהפקעת המקרקעין תימנע מהעירייה לקיים את חובותיה כלפי תושביה, כפי שהיא מחויבת בהן לפי הדין ובכלל זה החובה לשמור על בריאות התושבים ובטיחותם במרחב הציבורי, כמו גם על הסדרי התנועה ומעבר הולכי הרגל.

על כן כאמור הגישה העירייה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להורות לנת"ע להימנע מתפיסת החזקה במקרקעי העירייה וכן עתירה לבג"צ, במסגרתה ביקשה העירייה כי בית המשפט יורה לשר התחבורה להבהיר מדוע לא תבוטל ההרשאה שנתן הוא לנת"ע להפקיע את מקרקעי העירייה, או לחלופין, מדוע לא יושהה מימושה עד להסדרה בהסכם של מנגנוני העבודה שבין העירייה לנת"ע, שיבטיחו את יכולתה של העירייה למלא חובותיה, במקביל להקמה ולהפעלה של הרכבת הקלה.

ראש העיר, מוטי ששון, מסר בעקבות העתירה כי: "האינטרס הציבורי שבקידום הקמתה של הרכבת הקלה, שהוא גם אינטרס העירייה, לא  יכול לבוא על חשבון האינטרסים האחרים עליהם מופקדת העירייה, אלא בשילוב ובאיזון ביניהם".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות