banner
אילוסטרציה כנרת // depositphotos
אילוסטרציה כנרת // depositphotos

הולנת"ע ממליצה: כ-90% מחופי הכינרת יהיו שמורים

ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה המליצה לאשר את התוכנית שתסדיר את מרחב הכינרת: כ-90% מחופי הכינרת יהיו שמורים וישמשו חופי רחצה ופנאי, יבוטלו שני כפרי נופש ויאסר ייבוש ים לצרכי בינוי

אילוסטרציה כנרת // depositphotos

הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע), בראשות מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר, החליטה היום להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובניה לאשר את התוכנית שתסדיר את המצב התכנוני בחופי הכינרת. כמעט 90% מהשטחים יוגדרו כשמורים או כחופים לרחצה ופנאי.

כמו כן במסגרת התוכנית, יבוטלו הקמתם של שני כפרי נופש (בתכניות מאושרות) המצויים בשטחים הרגישים במרחב הכינרת. התוכנית החדשה מעדכנת תוכנית מתאר ארצית למרחב הכנרת וחופיה משנת 1981. 

התוכנית מחלקת את חופי הכנרת לארבעה סוגי חופים וקובעת לגביהם רצועה של 50 מטר, בהם יחולו מגבלות בנייה בהתאם לסוג החוף. במינהל התכנון מציינים כי: "התוכנית מדגישה את האזורים הייחודים במרחב הכינרת בהם יהיה פיתוח מינימלי בלבד כמו שטחים פתוחים וערכיים בסביבת הכינרת, וכן אזורים הכוללים את האתרים ההיסטוריים הייחודיים ברמה הארצית והעולמית, בהם אתרי הטבילה והכנסיות, אזורי התיישבות הראשונים ואתרים ארכאולוגיים. בנוסף התוכנית קובעת איסור על ייבוש ים, לצרכי מגורים או כל בינוי אחר. עוד קובעת התוכנית את כמות מתקני השייט, הגבלות השייט ושטחים ימיים מוגנים, וכן שטחים המיועדים לתיירות כפרית". 

בהמשך לתוכנית זו, מינהל התכנון מקדם בימים אלה, תוכנית מפורטת להקמת "שביל סובב כינרת" שישמש כשביל רציף עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים במטרה להנגיש את הכינרת לכלל הציבור.

דלית זילבר // צילום: ניב קנטור
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, ציינה כי: "הכינרת היא אחד הנכסים החשובים ביותר למדינת ישראל. העיקרון המנחה בתוכנית – שמירת הכינרת כמשאב ייחודי, בעל חשיבות נופית אקולוגית, תיירותית וכמקור מים. כמו כן, התוכנית עושה את האיזון הראוי בין צרכי הפיתוח ובין שמירה על ערכי הטבע במרחב הכינרת". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות