banner
הדמיית הפרויקט // באדיבות גינדי TLV
הדמיית הפרויקט // באדיבות גינדי TLV

תל אביב: הגרלת דיור בר השגה לרווקים ולזוגות ללא ילדים

מחר תיפתח ההרשמה להגרלת 50 דירות להשכרה במחיר מוזל בפרויקט השוק הסיטונאי בתל אביב-יפו עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ- 4,500 שקל. ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "המציאות הישראלית שבה אפילו בני מעמד הביניים יכולים רק לחלום על רכישת דירה – היא תולדה של תפיסת עולם והחלטות ממשלתיות שהשאירו את נושא הדיור לכוחות השוק, במקום לראות בקורת גג זכות בסיסית המוקנית לכל אדם.

תמונה: הפרויקט // באדיבות גינדי TLV

במסגרת ההרשמה יוצעו 50 יחידות דיור להשכרה במחירים מוזלים בפרויקט החשמונאים בשוק הסיטונאי – גינדי TLV, כאשר לראשונה מייעדת עיריית תל אביב יפו את הדיור עבור אוכלוסיית הרווקים והזוגות ללא ילדים. 

מהעיריה נמסר כי הזוכים יקבלו חוזי שכירות יציבים למשך שלוש שנים, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות. כלל הזכיות כפופות לחתימת המתמודדים מול היזם ובעמידה בקריטריונים שקבעה מועצת העירייה. 

אכלוס מחצית מהדירות צפוי לרבעון האחרון של 2019 ואכלוס 25 הדירות הנוספות ייערך במהלך הרבעון הראשון של 2020. את הפרויקט תנהל מטעם העיריה חברת "עזרה ובצרון".

השוק הסיטונאי הינו פרויקט  עירוני חדש בפינת הרחובות השוקקת של קרליבך-החשמונאים (החשמונאים 96), במרכזה הוקם קניון  TLV. לפרויקט הדיור בר השגה הוקצו 50 דירות בנות 2 חדרים בשטח של כ- 52 מ"ר ומרפסת בגודל 6 מ"ר. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ- 4,500 ₪ .

מהעיריה נמסר כי: "הקריטריונים לקביעת הזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר השגה של העירייה, והינם פועל יוצא של שיקולי מדיניות ובראשם הגדרת צעירים ממעמד הביניים כקהל היעד המרכזי. לאור הביקוש, בשנה שעברה הורחבו הקריטריונים וכעת תנאי הסף כוללים שישה קריטריונים, בהם: היעדר בעלות על דירה, תושבות בתל אביב יפו, גיל שאינו עולה על 45. כמו כן, על המועמדים להיות בעלי הכנסה המדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי".

רון חולדאי // צילום איליה מלינקוב
רון חולדאי // צילום איליה מלינקוב

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "המציאות הישראלית שבה אפילו בני/ות מעמד הביניים יכולים רק לחלום על רכישת דירה – היא תולדה של תפיסת עולם והחלטות ממשלתיות שהשאירו את נושא הדיור לכוחות השוק, במקום לראות בקורת גג זכות בסיסית המוקנית לכל אדם.
עיריית תל-אביב-יפו היא הרשות הראשונה בישראל שהעמידה את נושא יוקר הדיור והמחייה בראש סדר עדיפויותיה. בכלים המצומצמים העומדים לרשותה, העירייה מקדמת פרויקטים לדיור בר השגה ותכניות להתחדשות עירונית להגדלת מצאי הדירות בשוק. אמנם לבדנו איננו יכולים להטות את המאזניים הכורעים תחת כוחו של השוק החופשי – אך בזכות מחקר מעמיק וחשיבה יצירתית, הצלחנו ליצר מודל ראשון מסוגו בארץ שניתן ליישמו בישראל כולה, ועולה בידינו לספק מלאי של מאות יחידות דיור בהישג יד, ואלפי דירות עוד בתכנון.  אין לי אלא לשאוף ולקוות שהמודל המתהווה בתל-אביב-יפו ישמש דוגמא שתאפשר לממשלת ישראל להצטרף למהלך וליזום פרויקטים דומים בכל רחבי הארץ".

גינזברג מנכל עזרה ובצרון // צילום: דורון סהר
גינזברג מנכל עזרה ובצרון // צילום: דורון סהר

מנכ"ל חברת עזרה ובצרון, אלי גינזברג: "כחברה עירונית הפועלת לרווחת התושבים, אנו פועלים כל העת למען קידום פרויקטים לדיור בר השגה ותכניות להתחדשות עירונית להגדלת מצאי הדירות בשוק. הקשר המתמשך עם התושבים חידד בפנינו את הצורך במתן מענה משמעותי לאוכלוסיית הרווקים והזוגות ללא ילדים הנאבקים ביוקר המחיה. עזרה ובצרון נערכת להתעניינות הרבה סביב הפרויקט עם צוות מנוסה ומקצועי שיהיה זמין לכל שאלה והתלבטות.  כמו כן, החברה בנתה אתר אינטרנט ייעודי לפרויקטים של דיור בר השגה בו ניתן להתעדכן בכל פרטי הפרויקט ואף לבצע הרשמה מקוונת. אני מזמין כל אחד העומד בתנאי הזכאות להיכנס לאתר ולהירשם ומאחל בהצלחה לכל המועמדים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות