banner
הדמיית בית חולים שני בדרום // יעד אדריכלים
הדמיית בית חולים שני בדרום // יעד אדריכלים

ניתן תוקף לתוכנית להקמת בית חולים נוסף בבאר שבע

המרכז הרפואי החדש יכלול חמישה מתחמים בהיקף בינוי של כ-800 אלף מ"ר ותוספת של כ-2,000 מיטות לתושבי דרום הארץ

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום נתנה תוקף לתוכנית להקמת בית חולים שני בבאר שבע, על שטח של כ-2,000 דונם במבואה המזרחית של העיר לצד כביש 25, המחבר את דימונה לבאר שבע במפגש שלו עם דרך מספר 40.

המרכז הרפואי החדש יכלול חמישה מתחמים בהיקף בינוי של כ-800 אלף מ"ר, מרכז לרפואה דחופה ומחלקות אשפוז, בית חולים לילדים, בית חולים שיקומי, בית חולים גריאטרי ובית חולים לבריאות הנפש. מדובר בתוספת של כ-2,000 מיטות. התוכנית מקודמת על ידי משרד הבריאות, רשות מקרקעי ישראל ועיריית באר שבע, בליווי לשכת תכנון מחוז דרום.

ממינהל התכנון נמסר כי: "בממשק הצמוד המקיף את המרכז הרפואי יפותח מערך מגוון של תעסוקה במקצועות הרפואה והמדע: ביו-טק, הנדסה רפואית, פארמה, מחקר ואקדמיה, בי"ס לסיעוד, מלונות ליולדות, סגל רפואי ואקדמי, תיירות רפואית, מגורי רופאים סטודנטים ואחיות. 

המתחם  החדשני שתוכנן, צופה פני עתיד, ברמת העיר, המטרופולין, ברמה הלאומית והבינ"ל, ומושתת על תשתיות וטכנולוגיות מתקדמות בתחום התחבורה והאנרגיה, לרבות מערכת תחבורה ציבורית להסעת המונים, תשתית לרכבים אוטונומיים, בנייה ירוקה ואנרגיות מתחדשות".

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, מסר כי: "המרכז הרפואי החדש נועד להרחיב באופן משמעותי את מערך שירותי הרפואה בנגב, במיוחד בימים אלה של מגפת הקורונה המדגישה את הצורך בחיזוק בתי החולים ותשתיות הרפואה. המרכז הרפואי החדש נועד לשפר את שירותי הבריאות בנגב  ולסגור את הפער הקיים בתחום זה בין אזור המרכז לבין הנגב. עתה עם אישורה הסופי של התוכנית ניתן לעבור משלב התכנון לשלב הביצוע". 

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות