יפעת גרתי אלון // אופיר הראל
יפעת גרתי אלון // אופיר הראל

עושה צדק: אשת שיווק הנדל"ן הבכירה שרואה אנשים לפני בתים

היא כיהנה בתפקידים בכירים בעולם התרבות אבל מחאת קיץ 2011 קראה לה להצטרף לעולם הנדל"ן ולהראות שאפשר גם אחרת. היום, יפעת גרתי אלון, מנכ"לית חברת השיווק 5stars היא מבין נשות השיווק המובילות לדיור למגורים ופרויקטים להתחדשות עירונית // ראיון אישי מיוחד

רונן דמארי וכרמלה קופר 30.03.2021

יפעת גרתי אלון כיהנה כמנהלת שיווק בתיאטרון הקאמרי ולאחר מכן הבימה. שמה הלך לפניה, הפעילות החברתית והציבורית זרמה בעורקיה ובקיץ 2011, בשיאה של מחאת האוהלים שתבעה את המושג "צדק חברתי", היא החליטה לעשות שינוי אישי. היום גרתי אלון מכהנת כמנכ"לית ושותפה  בחברת שיווק הנדל"ן 5stars המובילה, והיתה מבין הראשונות שהובילו את תחום שיווק ההתחדשות העירונית בישראל.

על הכניסה לעולן הנדל"ן לפני כעשור, היא אומרת היום: "בתקופת מחאת האוהלים הארץ בערה, יוקר המחיה ומחירי הדיור היו הנושא החם ביותר, והחלטתי שכל מי שיפגוש אותי, יפגוש משהו אחר ממה שהוא מכיר ויודע על מתווכים ואנשי מכירות בעולם הנדל"ן". גרתי רצתה להביא את השינוי וכמו בכל דבר שנגעה בו – גם כאן היא הפכה למטאור בתחומה, לאחר שכבר בחודש הראשון לכניסתה לענף הדיור היא שיווקה עסקאות בתל אביב. "התאהבתי ונשארתי", היא נזכרת.

חברת 5stars בהובלתה נותנת מעטפת לכל תהליך השיווק והמכירות מקצה לקצה לחברות יזמיות, החל במתן חוות דעת שיווקית לתכנון ועיצוב הדירה, דרך בנית מחירונים, עריכת סקרי שוק וסקרי מתחרים, בניית קמפיינים ועד למכירת הדירות בפועל במשרדי המכירות. "אנחנו נותנים שירותים לחברות יזמיות  בכל הגדלים וההיקפים, מחברות קטנות בתחילת דרכן  ועד לחברות גדולות ובורסאיות", מסבירה גרתי אלון, אשר מציינת כי: "חלק מהמשווקים  שלנו יושבים בתוך החברות, מקבלים לקוחות ועוברים אתם את כל תהליך המכירה, חלקם במשרדי מכירות בשטח וחלקם במשרדים שלנו בבורסה בר"ג".

כיצד את רואה את התפתחות תחום ההתחדשות העירונית?
"כשאנחנו מדברים על שיווק התחדשות עירונית, אנחנו מדברים בעצם על חינוך שוק וזה תהליך שלוקח זמן. כמו שלפני 20 שנה, אנשים היו מזדעזעים מהרעיון של ליסינג אולם עם השנים והניסיון התודעה הציבורית מתעצבת ומתאימה את עצמה למציאות. כך גם בפרויקטים של התחדשות עירונית. אם בתחילת הדרך ומתוך מחסור במידע אנשים נבהלו כי הם חשבו שמוכרים להם מוצר "משופץ", בניין עשוי תלאים אזי היום, אחרי שברחבי הארץ הושלמו מאות פרויקטים של התחדשות בהצלחה אדירה, התודעה הציבורית התפתחה ואנשים שמחים יותר לרכוש דירות חדשות בפרויקטי התחדשות. מעבר לכך, היום הם מבינים את היתרונות.

"היום הרוכשים מבינים שדירה בפרויקט התחדשות עירונית היא דירה ראויה לא פחות מדירה ב"פרויקט רגיל"  וייתרה מזאת, מבינים את היתרונות כמו מיקום במרכזי הערים, גודל הדירה החדשה, לוחות זמנים קצרים ודירות במחירים מופחתים, משום שאין את רכיב הקרקע".

אופי מכירת הדירות השתנה במהלך השנה האחרונה?
"אני יכולה לומר לך שזוהי שעתן היפה של היחידות המיוחדות – דירות שבעבר היה יותר קשה למכור אותן, כמו דירות גן או פנטהאוזים – הן הלהיטים של השנה האחרונה. בשנה האחרונה אנשים מבינים יותר את הערך של דירות עם מרחב עבודה ביתי, בנוסף חלק מהחברות הגדולות שמעודדות עבודה מהבית מאפשרות לעובדים לקנות או לשכור דירות גדולות יותר ומתמחרות זאת כהטבה כדי שיוכלו לעבוד מהבית.

"עוד דבר שקרה בשנה האחרונה הוא שהמשקיעים חזרו לשוק, בין היתר בשל הורדת המיסוי. חזרתם של המשקיעים יחד עם הפגיעה העצומה בשוק המשרדים בתקופת הקורונה, נתנו תנופה משמעותית לשוק הדירות. משקיעים פחות מחפשים השקעות מעבר לים מצד אחד ומן הצד השני אנחנו רואים גל עליה שקט של יהודים מהעולם שמחפשים דירות למגורים בארץ".

כיצד הקורונה השפיעה על שוק הדיור?
"היתה לה השפעה חיובית. כשהתחילה הטלטלה העולמית אנשים נכנסו לפאניקה בגלל חוסר הודאות ונוצרו לא מעט הזדמנויות. רוכשים שהפרוטה מצויה בכיסם מיהרו לקנות את מה שיש על המדפים והבינו שמדינת ישראל מעניקה ביטחון טוב לכספם בתחום השקעות הנדל"ן. בכלל, נדל"ן היא ההשקעה היחידה שלאורך שנים תמיד עולה והביקוש תמיד גדול יותר מההיצע".

עד כמה הסיום המוצהר של תמ"א 38 מהווה זרז בפרויקטים של התחדשות עירונית?
"האיום המרחף באוויר של "סוף עידן תמ"א 38" עושה רק טוב ומזרז הליכים. לא מעט בעלי דירות שהרשו לעצמם למשוך זמן וניסו לסחוט יותר תמורות מהיזם, ממהרים היום להתפשר ולנסות להספיק לעלות על העגלה לפני שיהיה מאוחר מדי".

כיצד מוודאים שהרוכשים והדיירים הוותיקים יסתדרו ביניהם בפרויקט החדש?
"זהו בהחלט אתגר. אני מאמינה מאוד גדולה באינטגרציה ואין לי ספק שיחד עם עבודה נכונה אפשר להוציא דברים פנטסטיים ולקדם קהילות. כשאתה מצרף אוכלוסייה חזקה לאוכלוסייה ותיקה ושורשית אתה יכול ליהנות משילוב של שני העולמות ולהוציא מזה רק טוב אבל צריך לבנות את זה נכון ובתבונה מהרגע הראשון".

לסיום, איזה מסר תרצי להעביר ליזמים שמתלבטים אם לקחת חברת שיווק?
"אחת הטעויות הגדולות, בעיקר בחברות יזמיות קטנות ומשפחתיות שנכנסות לתחום ההתחדשות העירונית היא הענקת תפקיד השיווק לבן משפחה. שיווק זה מקצוע וכיזם אתה צריך לקחת אנשי מקצוע מצוינים ומנוסים שיודעים את העבודה, שיעמדו ביעדים, שיצליחו להפעיל ליווי בנקאי בזמן ושיגרמו לך להתקדם. בסופו של דבר הרוכשים יקנו איפה שירגישו הכי בנוח והכי בבית, כי כולנו מוכרים כמעט אותו דבר, הבשורה היא באיש המכירות – כמה הוא רגיש וכמה הוא מנוסה, כמה הוא יכול להוביל את הרוכשים הפוטנציאלים לבצע את ההחלטה הכי גדולה שהם קיבלו בחיים, ולשביעות רצון כל הצדדים.
שיווק זה מקצוע ומי שחכם, מקיף עצמו באנשי מקצוע איכותיים בכל התחומים".

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות