banner
חיים ביבס // צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
חיים ביבס // צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

חיים ביבס, יו"ר המש"מ: "אנחנו לא מעוניינים לתקוע פרויקטים"

חיים ביבס, יו"ר המש"מ – מרכז השלטון המקומי, מסכם את 2019: "בשנה האחרונה ראשי רשויות רבים הואשמו בכך שהם תוקעים פרויקטים ולא מקדמים בנייה. חשוב להבין, אנחנו לא מעוניינים לתקוע פרויקטים"

חיים ביבס // צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

"שנת  2019 עמדה בסימן תמורות בתחום הנדל"ן ובייחוד בנושא ההתחדשות העירונית. בשנה זו, הוכח יותר מכל עד כמה הרשויות המקומיות מהותיות וחשובות בכל השלבים. החל מהליך התכנון, בינוי, שיווק ואכלוס", כך מסכם חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות את השנה שחלפה. 

רגע לפני העשור הבא, הוא אומר ל"מגדילים": "השנה המועצה הארצית הכריעה כי תמ"א 38 תסתיים בשנת 2022 ובכך קיבלה את עמדת השלטון המקומי ומינהל התכנון. יש בהחלטה זו כדי לחזק את טענותינו שנאמרו לאורך כל הדרך, כאשר מתחילתה היה די ברור כי התכנית חוטאת למטרתה, ולא רק שאינה מחזקת מבנים במקומות בהם התהליך נחוץ, אלא הפכה לכר פורה לקבלנים שרוצים לבנות במרכז התחדשות עירונית ברמת הבניין הבודד בעייתית, בייחוד באזורי הביקוש ובהיעדר חשיבה על תשתיות נחוצות בחינוך, תחבורה פארקים, ותחבורה הרי שהיא נועדה לכישלון". 

מה הם האתגרים של ההתחדשות העירונית לעשור הבא?
"אנו קוראים לאמץ תכנית שתיתן מענה אמיתי להתחדשות עירונית ביישובי הפריפריה, תחת הסכמי גג ממשלתיים ובסיוע השלטון המקומי". 

לא אחת שמענו טענות נגד ראשי הערים באשר לעיכוב פרויקטים, מה עמדתך בנושא?
"בשנה האחרונה ראשי רשויות רבים הואשמו בכך שהם תוקעים פרויקטים ולא מקדמים בנייה. חשוב להבין, אנחנו לא מעוניינים לתקוע פרויקטים, אך לא נהיה מוכנים לבנות מבלי להתחשב בהיבטי התשתיות הנחוצות וההתאמה למרחב העירוני. כי אנחנו אלו שצריכים לדאוג לתושבים הקיימים ולאיכות חייהם. גם בשנה הקרובה, נמשיך לעמוד על צורכי הרשות המקומית וכלל התושבים בכל תכנית ופרויקט".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות