banner
הדמיית התכנית // מנספלד קהת אדריכלים
הדמיית התכנית // מנספלד קהת אדריכלים

הופקדה תכנית מתחם רוקח-אבן גבירול

התכנית כוללת שטחים למבני ציבור בהיקף של כ-240,000 מ"ר, מבנה תעסוקה בצמוד לתחנת הכוח 'רידינג' והקמת מרכז תחבורה

הדמיית התכנית // מנספלד קהת אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, החליטה להפקיד תכנית למתחם רוקח-אבן גבירול שבסמוך לתחנת 'רידינג' בתל אביב. 

המתחם בשטח כולל של כ-380 דונם מצוי מצפון לרח' רוקח וממזרח לשפך הירקון והוא כולל כיום מסוף אוטובוסים, מגרשי חנייה, בית הלוויות תחנת כיבוי אש ומתקנים של חברת החשמל.

התכנית שקודמה ע"י עיריית תל אביב, כוללת שטחים נרחבים עבור מבני ציבור בהיקף של כ-240,000 מ"ר וכן מבנה תעסוקה בצמוד לתחנת הכוח 'רידינג'. בנוסף, התכנית מייצרת המשך של רחוב אבן גבירול שיהווה השדרה הראשית בתכנית על שטח שדה התעופה שדה דב. לצורך כך, תחנת כיבוי האש של תל אביב תועבר למיקום חדש בתחום התכנית לטובת המשך רחוב אבן גבירול לכיוון צפון.

הדמיית תכנית רוקח-אבן גבירול // מנספלד קהת אדריכלים
הדמיית תכנית רוקח-אבן גבירול // מנספלד קהת אדריכלים

בצומת שדרות רוקח ואבן גבירול, התכנית כוללת הקמת מרכז תחבורה מקורה ובו מתוכננות 85 עמדות אוטובוס, 28 עמדות מוניות שירות, תחנת רכבת קלה קו ירוק וחניון חנה וסע. לאורך שפך הירקון מוצע שטח ציבורי פתוח של כ-80 דונם בו מצויים מכלי הדלק ההיסטוריים של תחנת הכוח רידינג, כאשר התכנית מאפשרת שימוש מחודש במכלים  עבור תרבות, בילוי ופנאי, שטח זה עתיד להתחבר עם פארק הירקון, ולהוות חלק אינטגרלי מהפארק. 

מתכננת מחוז תל אביב, חוה ארליך-רוגינסקי, ציינה כי: "מדובר בתכנית המייצרת רצף של פארק הירקון אל טיילת החוף, ומקשרת את מרכז העיר עם השכונות בצפון העיר על ידי המשך רחוב אבן גבירול כרחוב עירוני שוקק חיים ופעילות". 

התכנית נערכה ע"י מנספלד קהת אדריכלים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות