banner
השר ישראל כץ // צילום: ארז עוזיר
השר ישראל כץ // צילום: ארז עוזיר

מי הן חברות שהגישו מועמדותן להקמת מתקן לטיפול במי תהום מזוהמים בתעש רמת השרון?

הסתיים שלב הגשת ההצעות במסגרת תהליך המיון המוקדם להקמת מתקן לטיפול במי תהום מזוהמים באזור תעש רמת השרון עם הגשת 6 מועמדויות מטעם חברות ישראליות ובינלאומיות. תכנית השיקום במתחם תאפשר קידום והקמה של עשרות אלפי יחידות דיור ולמעלה ממיליון מ"ר של תעסוקה

ועדת המכרזים הבין משרדית הודיעה היום כי 6 קבוצות מקומיות ובינלאומיות הגישו את מועמדותן לשלב המיון המוקדם במכרז לתכנון, הקמה ותפעול של מתקן לטיפול במי תהום מזוהמים במתחם תעש לשעבר ברמת השרון. הקבוצות המשתתפות במיון המוקדם הנן חברת IDE, חברות רימון, EPT, LDD, חברת GES, חברת שיכון ובינוי – סולל בונה, החברות האצ'יסון ואלקטרה וחברת LESICO. המתקן יוקם במטרה לטפל במי תהום שיישאבו במוקדי הזיהום במתחם, על מנת לעצור את התפשטותו של הזיהום ולצמצמו. המים המטופלים יוזרמו לנחל הירקון במסגרת פרויקט "גאולת הירקון"- התוכנית הממשלתית לשיקום הנחל. 

במשרד האוצר אומרים כי: "מכרז זה מהווה את השלב הראשון ביישום תכנית שהכינה רשות המים לטיפול בזיהום החמור של מי התהום באזור, שהביא לסגירתם של כל קידוחי הפקת המים ברמת השרון ושל חלק מקידוחי צפון תל אביב, ומאיים כיום על המשך הפקת המים בקידוחים נוספים".

על פי ההערכה, יישום תכנית השיקום יאפשר קידום הקמה של עשרות אלפי יחידות דיור ולמעלה ממיליון מ"ר של תעסוקה באזור השרון. 

שר האוצר, ישראל כץ, הצהיר כי: "יישום תוכנית השיקום וסילוק המפגע הסביבתי ימנע את התפשטותו לאזורים נוספים ויאפשר קידום הקמתן של עשרות יחידות דיור ושטחי תעסוקה באזור השרון אשר יתמכו בהגדלת הצמיחה במשק ויסייעו ליציאה מהמשבר בו אנו נמצאים".

שר משאבי המים, זאב אלקין, ציין כי: "מדובר בפרויקט מאוד מורכב שימשך כמה שנים ויטפל במי התהום המזוהמים בהיקף משמעותי. הזיהום שהיה פגע במי התהום החשובים כל כך למשק המים ומנע קידוחי הפקה נוספים באזור. השלמת הפרויקט תאפשר גם לשחרר שטחים באזורי הביקוש הן לטובת מגורים והן לטובת תעסוקה".

מנהל רשות המים, גיורא שחם, הוסיף כי: "מדובר בעוד שלב משמעותי בקידום הפרויקט הלאומי החשוב לטיפול באחד מכתמי הזיהום החמורים בארץ אשר התפשטותו מאיימת כיום על המשך הפקת המים מהאקוויפר האזורי בקידוחים נוספים בהרצליה ובתל אביב".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות