banner
הדמיית מתחם קניאל פתח תקוה // אמיר מן עמי שנער אדריכלים ומתכנני ערים
הדמיית מתחם קניאל פתח תקוה // אמיר מן עמי שנער אדריכלים ומתכנני ערים

פתח תקווה: אושרה להפקדה תוכנית לתעסוקה ומסחר בקריית אריה

מדובר בשטח של כ-63 דונם בצומת הרחובות  ז'בוטינסקי-משה דיין, עליו צפוי להיבנות מתחם משולב לתעסוקה, מסחר בילוי ופנאי, הכולל מגדלי חמישה מגדלי תעסוקה בני 40 קומות ו-50 אלף מ"ר למסחר

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, בראשות שירה ברנד, החליטה להפקיד תוכנית להקמת מתחם תעסוקה ומסחר חדש על שטח מפעל 'קניאל', באזור התעשייה קריית אריה בפתח תקוה. 

מדובר במתחם משולב לתעסוקה, מסחר, בילוי ופנאי הממוקם בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-משה דיין. שטח התוכנית עומד על כ-63 דונם והוא גובל מדרום בתחנת הרכבת הקלה של הקו האדום לאורך ציר ז'בוטינסקי, ובמתחם בתחנת המטרו המתוכננת בתת הקרקע כחלק מהתוואי המתוכן לאורך רחוב משה דיין ובמפגש עם רחוב גיסין.  כמו כן, מתוכנן קו "מהיר לעיר" לאורך ציר רבין – משה דיין, כמו כן, מקודמת הפרדה מפלסית מכיוון רחוב משה דיין מעל ציר ז'בוטינסקי ועד לחיבור עם דרך רבין. נציין כי התוכנית המקורית הייתה אמורה להתייחס לשטח נרחב יותר, אולם בסופו של דבר הוחלט על צמצומו.

התוכנית כוללת שטח עיקרי של  200 אלף מ"ר לתעסוקה ו-50 אלף מ"ר למסחר. לזכויות אלה מתווספות 84 אלף מ"ר שטחי שירות מעל הקרקע ו-130 אלף מ"ר לחניות בשלושה מפלסים. הבינוי במתחם כולל מתחם מסחרי בקומת הקרקע, קומת תעסוקה מעליו תוך שילוב צירי הולכי רגל פתוחים לאורך ולרוחב המתחם. עוד במסגרת הבינוי בתוכנית –  5 מגדלי תעסוקה בני כ-40 קומות כל אחד וחזיתות מסחריות לאורך רחוב משה דיין ולכיוון תחנת המטרו המתוכננים. 

ממינהל התכנון נמסר כי התכנון המוצע בתוכנית מתבסס על עקרונות התכנון שנקבעו בתוכנית המתאר לאזור התעסוקה המטרופוליטני (אתמ"מ קריית אריה), שאושרה על ידי הוועדה מחוזית מרכז בחודש מאי 2020 אשר מטרתה שדרוג אזור התעשייה באופן שייתן מענה תעסוקתי ברמה מקומית ואזורית. השימושים המוצעים בתוכנית הם תעסוקה עתירת ידע, מחקר ופיתוח, משרדים, ירידים ותערוכות, אולפני טלוויזיה, תעשייה ושטחי לוגיסטיקה, מלונאות, מכללות, שימושים ציבוריים, מרפאות, מבני תרבות, אולמי שמחות, מסחר קמעונאי, בילוי, בידור ופנאי.  עוד נמסר כי: "על מנת להבטיח מימוש התוכנית ובהתאם לתוכנית האתמ"מ, קבעה הוועדה כי לאור מיקומה המרכזי של התוכנית נקבע בה תקן חניה מינימאלי ואף יתאפשר הסבת 50% משטחי החניה התת קרקעיים לשימושים אחרים, על מנת לעודד שימוש במערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן)". 

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, ציינה: "מדובר בתוכנית ראשונה המממשת את תוכנית המתאר המטרופוליטנית. התוכנית מציעה מגוון רחב של עירוב שימושים ומחזקת את המרחב העירוני, תוך ניצול יעיל של מערך התחבורה הציבורית הקיים והמתוכן במקום. בנוסף התוכנית תורמת לאיזון הכלכלי של העיר, בה מאושרות ומתוכננות אלפי יחידות דיור לבנייה".

מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן, ציין כי "התוכנית מיישמת את מדיניות הוועדה המחוזית ומינהל התכנון להעצמת השימושים לאורך צירי רק"ל ותחנות המטרו תוך תכנון קישוריות ואיכות תכנונית למרחב הקרוב והסובב את תחנות הסעת ההמונים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות