banner
פרוייקט הנתיבים המהירים // טוטם הדמיה ואנימציה
פרוייקט הנתיבים המהירים // טוטם הדמיה ואנימציה

הבנקים העמידו מימון בסך 2.3 מיליארד שקל לפרויקט הנתיבים המהירים

החברות אלקטרה, דן, דניה ואלקטרה אפיקים, שזכו בהקמת פרויקט הנתיבים המהירים של גוש דן, רושמות התקדמות משמעותית עם חתימה על הסכם מימון עם קונסורציום של תאגידים בנקאיים

החברה הזכיינית לביצוע פרויקט הנתיבים המהירים, חברת נתיב לעיר בע"מ- בה מחזיקות החברות אלקטרה, דן, דניה ואלקטרה אפיקים כל אחת ב-25%- מדווחת כי התקשרה עם קונסורציום של תאגידים בנקאיים, המאורגן על ידי הבנקים מזרחי טפחות ובנק לאומי וכולל גם את הבנק הבינלאומי, בשורה של הסכמים לפיהם יעמידו הבנקים לטובת זכיינית הפרויקט מימון בהיקף כולל של כ-2.3 מיליארד שקל. 

על פי הדיווח, המימון כולל העמדת מסגרות אשראי, לרבות מסגרת לזמן קצר, אשר תומר בהמשך למסגרת לזמן ארוך, מסגרת גישור להעמדת הון עצמי ומסגרות נלוות נוספות. כמו כן, החברה הזכיינית מדווחת כי התקשרה בהסכמים נוספים הנדרשים לצורך ביצוע הפרויקט, ובהם הסכם להקמת הפרויקט עם שותפות בה מחזיקה דניה יחד עם חברת אלקטרה תשתיות, בחלקים שווים (50%-50%), המשמשת כקבלן ההקמה של הפרויקט וכן הסכם תפעול ותחזוקה עם חברה בת בבעלות מלאה (100%) של דן, המשמשת כחברת ההפעלה והתחזוקה של הפרויקט.  

הפרויקט כולל מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מערך הנתיבים המהירים בגוש דן, לתקופת זיכיון של 14 שנים. במסגרת הפרויקט דניה ואלקטרה יקימו חניוני חנה וסע רבי קיבולת לכ-11,000 רכבים במחלף מבוא איילון בראשון לציון ומרחב שפיים, יתכננו ויקימו "רמפות" חיבור ומחלפים שבין החניונים לבין הנתיבים המהירים עצמם וכביש 541 מרעננה לשפיים, לרבות חיבורו לחניון שיוקם בשפיים. כמו כן, יקימו דניה ואלקטרה מערכות אגרה, גבייה, תנועה ובקרה של מערך הנתיבים המהירים ויבצעו את רכש האוטובוסים לצרכי ההפעלה של הפרויקט, באמצעות דן כקבלן משנה. 

במסגרת הפרויקט, תפעיל קבוצת דן מערך ראשון מסוגו בישראל לחשמול כ-3,500 רכבים פרטיים בחניוני "חנה וסע", ותפעיל כ-170 אוטובוסים המונעים באנרגיה חשמלית אשר ישמשו להפעלת קווי השירות לנוסעים באמצעות הנתיבים המהירים. קווי השרות יפעלו לאורך כביש 20 משפיים ועד לראשון לציון, מהחניונים למוקדים מרכזיים במטרופולין תל אביב, באורך כולל של כ-75 ק"מ. בנוסף יופעלו על ידי קבוצת דן גם מערכות אגרה, גבייה, תנועה ובקרה של מערך הנתיבים המהירים שיוקמו, וכן של הנתיבים המנוהלים הקיימים כיום ממחלף חולות בדרום ועד למחלף נתניה מרכז בצפון, באורך מצטבר של כ- 110 ק"מ, וזאת לתקופת הפעלה ותחזוקה של כ-11 שנים.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג, מסר כי: "הסגירה הפיננסית מהווה אבן דרך משמעותית נוספת ביישום ההסכם בפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן. הפרויקט הינו חלק ממערך פרויקטי תשתיות מחוללי צמיחה שמקדם אגף החשב הכללי בשיתוף עם המגזר הפרטי (PPP) בפריסה ארצית, שישפרו את רמת השירות בתחבורה בכלל ובתחבורה הציבורית בפרט". 

אורלי שטרן, מנכ"לית נתיבי איילון: "מדובר באבן דרך חשובה בפרויקט הנתיבים המהירים, שעתיד לייצר חלופה אמיתית לשימוש ברכב הפרטי, מדובר בפרויקט הצפוי לשנות את הרגלי הנסיעה, ויאפשר לציבור להשאיר את הרכב בחניון ולהיכנס לגוש דן בדרך מהירה ועוקפת פקקים".

מנכ"ל קבוצת דניה, רונן גינזבורג: "השלמתה של הסגירה הפיננסית בפרויקט בסביבת ריבית עולה, מהווה הבעת אמון משמעותית של המערכת הבנקאית בקונסורציום הזכייני". 

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה בע"מ: "המשך הרחבת פעילותנו בתחום התחבורה הוא אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים שלנו לשנים הקרובות". 

מנכ"ל קבוצת דן, אופיר קרני: "הסגירה הפיננסית של הפרויקט תוך כדי תמורות משמעותיות, מעידות על האמון הרב של ממשלת ישראל והמערכת הבנקאית".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות