banner
הרצליה // באדיבות דוברות העירייה
הרצליה // באדיבות דוברות העירייה

מתכוננים למאבק ארוך: התנגדויות לתוכנית השימור של עיריית הרצליה

עיריית הרצליה אישרה את תוכנית שימור המבנים העירונית אולם היא כוללת נכסים פרטיים ובעיקר פתח נאה לביצוע תוספות בנייה. בעלי הנכסים נערכים למאבק על זכויותיהם וידרשו ניוד זכויות למגרשים שבהם לא מתאפשרת תוספת בנייה

הרצליה // באדיבות דוברות העירייה

לאחר שלפני כחודש פרסמה עיריית הרצליה להפקדה את תוכנית השימור העירונית, מגיעות כעת רצף של התנגדויות. כזכור, במסגרת התוכנית הוגדרו כ-70 אתרים ומבנים המיועדים לשימור, כאשר לצד מבנים ציבוריים דוגמת בית העירייה הישן או הבאר הראשונה, נכנסו לרשימה גם מבנים רבים בבעלות פרטית, ביניהם ברחובות סוקולוב, הנדיב ובני בנימין בעיר. חלק ממבנים אלו נמצאים בבעלות המשפחות הראשונות בעיר, אשר נערכות להגשת התנגדויות בימים אלו. 

עו"ד אפרת לרנר // יחצ
עו"ד אפרת לרנר // יחצ

עו"ד אפרת לרנר, שותפה במשרד עורכי הדין ענת בירן, המטפלת בהגשת התנגדויות לתוכנית מצד בעלי נכסים פרטיים שנכנסו רשימת השימור, מסבירה כי: "באופן כללי, תוכנית השימור של עיריית הרצלייה לא מגדירה את המבנים הפרטיים כשימור מחמיר והיא נותנת אפשרויות לבנייה בחלקי המגרש הפנויים ומעל המבנים הקיימים, אולם לא בכל מגרש זה מתאפשר. יש נכסים שנכנסו לרשימת השימור ואפשרויות הפיתוח שלהם מוגבלות והפתרון שמציעה התכנית הוא של ניוד זכויות". 

עוד מציינת לרנר כי: "מאחר שהתכנית משנה את עקרונות הבניה במגרשים הכלולים בה, עשויים להתעורר מצבים בהם החלקות השכנות יפגעו כתוצאה מתכנית השימור".

בין ההתנגדויות, נמצא גם עניינו של נכס מסחרי ברחוב סוקולוב בעיר, כאשר תכנית השימור מאפשרת תוספות בניה אך לטענת לרנר, המגבלות התכנוניות שיצרה מקשות על ניצול הזכויות ועל אפשרות הגישה לרכב. לרנר: "במסגרת ההתנגדות שתוגש יועלו טענות בקשר לתכנון, לפתרונות אפשריים, ועוד". 

עו"ד ענת בירן צופה כי תהליך ההתנגדויות יימשך שנים ומדליקה נורת אזהרה, בהסתמך על תהליך דומה שהתרחש בתל אביב: "לתכנית השימור של תל אביב שאושרה בשנת 2008, קדמו שנים של התדיינויות בוועדות התכנון בשל התנגדויות רבות של בעלי נכסים שיועדו לשימור. בשנת 2011 הוגשו מאות תביעות לפיצויים בסכומים של מאות מיליוני שקלים נגד הועדה המקומית בגין ירידת ערך נכסים שנכללו בתכנית השימור. הדיונים נמשכים עד היום וטרם התקבלה החלטה של ועדת הערר הדנה בהם".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות