banner
בניין העירייה בפתח תקווה // צילום: דוברות העירייה
בניין העירייה בפתח תקווה // צילום: דוברות העירייה

עיריית פתח תקווה תפטור פרויקטי התחדשות עירונית מהקמת חניות

העירייה תקבע מנגנון וקריטריונים למתן פטור מהקמת מקומות חניה באמצעות קרן חניה, שתשמש להקמת חניונים ציבוריים. ראש העיר, רמי גרינברג: "הקמת מקום חניה חלופי יוכשר על ידי הרשות בתוך 10 שנים ממועד הגשת הבקשה למתן היתר הבניה ובמרחק שלא יעלה על 350 מטר ממקום הבנייה"

תמונה בניין העירייה // צילום: דוברות העירייה

בשורה לדיירים ויזמים המתקשים לתת פתרונות חנייה לפרויקטי התחדשות עירונית: העירייה תקבע קריטריונים בהם יינתן פטור להקמת מקומות חניה במגרש פרטי על ידי תשלום לקרן חניה עירונית, אשר תהווה מקור מימון להקמת חניונים ציבוריים ברחבי העיר.

בעירייה מציינים כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תהיה רשאית לפטור את מבקש ההיתר מהתקנה בפועל של מקומות חניה, במקרה שפתרון חניה פיזי אינו ישים או אינו בטיחותי, ובתמורה לחייבו להשתתף במימון קרן חניה, שמטרתה לייצר הכנסות לקרן ייעודית ותפקידה יהיה לממן הקמת חניונים ציבוריים בסביבת הנכס.

ראש העיר, רמי גרינברג: "לאחר שנים בהם נתקעו פרויקטים של התחדשות עירונית עקב מחסור במקומות חנייה החלטנו לאתר פתרון שהוא בגדר בשורה של ממש. לעיתים ישנם מקרים בהם יש קושי פיזי/תיכנוני/בטיחותי להקמת מקומות חניה בתחום המגרש המדובר, למשל במקרים של חיזוק בניין קיים או במקרה של תוספת שטחים לבניין קיים.

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג // באדיבות לשכת דובר העירייה
ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג // באדיבות לשכת דובר העירייה

"קושי זה עיכב פרויקטים במשך שנים ואף מנע את אישורם. לאור זאת מצאנו פתרון בדמות הקמת מקום חניה חלופי, שיהיה מקום חניה ציבורי ויוכשר ע"י הרשות בתוך 10 שנים ממועד הגשת הבקשה למתן היתר הבניה ובמרחק שלא יעלה על 350 מ' ממקום הבנייה או ברדיוס שבו העירייה מפעילה חניונים ציבוריים. לצורך כך נערך מיפוי של חניונים ציבוריים פוטנציאליים באזורי הביקוש, בעיקר במרכז העיר, והוקמה קרן ייעודית למערך הגביה לצבירת הכנסות הנדרשות להקמת חניונים אלה". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות