banner
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

בוטלו 5 מתוך 10 מתחמים להקמת תחנות כוח פוטו-וולטאיות

ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובניה המליצה לקדם את תוכנית המתאר למשק האנרגיה, תוך ביטול 5 תחנות באורון,  בערבה דרומית ובעובדה ואישור 15,700 דונם להקמת התחנות שהומלצו

ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובניה (הולנת"ע) בראשות מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר, החליטה להמליץ על קידומה של תוכנית המתאר למשק האנרגיה (תמ"א 41), זאת בהמשך להחלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה מיום 10.11.20, שקבעה כי יש לקדם הקמת מתקנים פוטו-וולטאים כל הניתן בשטחים מבונים תוך דו שימוש בקרקע. 

התוכנית מאשרת מתחמי אנרגיה בעמק הבכא, חצרים צפון, מאגר אשכול, דרום ים המלח, מתחם תמנע והר מירבץ, בשטח כולל של כ- 15,700 דונם. 

במינהל התכנון מציינים כי: "מתוך 37,600 דונם שטחים לטובת תחנות כוח פוטו-וולטאיות, שאותרו במסגרת התכנית, החליטה הולנת"ע לאשר רק  15,700 דונם מתוכם, כלומר, צמצום השטח ביותר מחצי, תוך ביטול של 5 מתוך 10 המתחמים המוצעים, בהם 13,000 דונם באורון; 1,200 דונם בערבה דרומית; 3,300 דונם בעובדה". 

כידוע, תוכנית המתאר למשק האנרגיה מאגדת את כלל תכניות המתאר הארציות העוסקות בגז, חשמל ודלקים. בנוסף, היא מייעדת שטחים עבור אתרים לייצור חשמל באנרגיה מתחדשת, רצועות תשתית לקווי חשמל, רצועות תשתית תת-קרקעיות ואזורים לבחינת תכנון של מנהרות לתשתיות ארציות. התוכנית תועבר כעת לאישור המועצה הארצית.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות