banner
אדר' חוה ארליך-רוגינסקי // באדיבות מינהל התכנון
אדר' חוה ארליך-רוגינסקי // באדיבות מינהל התכנון

הופקדה תכנית מתאר לקריית אונו הכוללת תוספת של כ-1,000 יח"ד

מכלול התכנית המאושרות נאמדות בהיקף אוכלוסייה של כ-80,000 תושבים עד שנת 2040. במקביל, הרשות מובילה התחדשות עירונית במסלול פינוי בינוי ותמ"א 38 ברחוב הראשי של העיר

אדר' חוה ארליך-רוגינסקי // באדיבות מינהל התכנון

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, החליטה להפקיד תכנית מתאר לקרית אונו. התכנית מתווה מסגרת תכנונית לפיתוח העיר אשר צפויה להכפיל את אוכלוסייתה ולהגיע לכ-80,000 איש עד שנת 2040. 

עד לשנת היעד של התכנית שטחה של העיר עתיד לגדול בכ-800 דונם בתחום מחנה תל השומר אשר עתיד לעבור דרומה. בתחום המחנה קיימות תכניות מאושרות אשר צפויות להוסיף לעיר כ-4,300 יחידות דיור. פיתוח נוסף מתוכנן בחלקה הצפון מערבי של העיר הכולל הקמת שכונה חדשה אשר נמצאת בשלבי בניה. 

בנוסף, התכנית מציעה הגדלה של שטחי התעסוקה והמסחר באזורים הגובלים בקו הסגול של הרכבת הקלה ובסמוך למטרו, וזאת לטובת חיזוק הבסיס הכלכלי של העיר אשר שטחי התעסוקה המאושרים בתחומה טרם מומשו. 

לצד פיתוח שכונות חדשות העיר קרית אונו מובילה התחדשות עירונית באמצעות פינוי בינוי ותמ"א 38 במסגרתה מתחדש רחובה הראשי של העיר – רחוב לוי אשכול אשר חוצה אותה מצפון לדרום. "תכנית המתאר מחזקת את תהליכי הפיתוח של הרחוב, תוך מתן דגש לעירוב השימושים בו ולאיכות המרחב הציבורי. במסגרת התכנית מוצעת הרחבה של צירי המסחר לכיוון רחוב שלמה המלך ולכיוון דרך לוד (כביש 461). כמו כן, לצד הפיתוח המתוכנן במרכז העיר ובשכונות החדשות, תכנית המתאר מציעה שמירה על ליבת העיר הוותיקה ועל מתחמי בינוי וערכים הראויים לשימור", מציינים במינהל התכנון. 

מתכננת מחוז תל אביב, אדריכלית חוה ארליך-רוגינסקי, ציינה כי: "מדובר בתכנית שתייצב את מעמדה של קרית אונו כמובילה בתחום ההתחדשות העירונית מחד ובפיתוח שכונות חדשות מאידך. בתוכנית זו מקודמים נושאים של חוסן עירוני – אנרגיה מתחדשת וניהול נגר על פי המדיניות המחוזית ומינהל התכנון".

במינהל התכנון אומרים כי: "בהחלטתה, הוועדה המחוזית שמה דגש על תמהיל הדיור המוצע סביב תחנות המטרו המתוכננות במסגרת 3M וקבעה כי תוספת זכויות תותנה בהוספת "דיור מכליל" וזאת בהתאם למדיניות הוועדה לפיתוח לאורך צירי מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים). "דיור מכליל" כולל לדוגמא יחידות דיור בגודל של 65 מ"ר מרבי, דיור בהישג יד, דיור מוגן ומעונות סטודנטים. במסגרת ההחלטה נקבע כי תכניות בסמוך לקו הסגול של הרק"ל או בסמוך לתחנות מטרו יידרשו להקצות לפחות 50% של "דיור מכליל" במסגרתן".   

הוועדה המקומית המליצה על הפקדת התכנית בפברואר 2018. עורך התכנית הינו אדר' אורי מזור ממשרד מזור – פירשט לצד שורה ארוכה של יועצים ומתכננים ממגוון תחומים. התכנית בהובלה משותפת של הרשות המקומית ולשכת תכנון תל אביב.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות