banner
רמת הגולן // depositphotos
רמת הגולן // depositphotos

אוכלוסיית רמת הגולן תוכפל: אושרו מעל לחצי מיליארד שקל לבניית אלפי יח"ד

אושרה ההחלטה להכפלת אוכלוסיית מועצה אזורית רמת הגולן והעיר קצרין: כ- 576 מיליון ₪ יושקעו בפיתוח תשתיות דיור, במטרה לשווק עד לשנת 2025 כ-7,300 יח"ד נוספות באזור

במהלך ישיבת ממשלה שהתקיימה ברמת הגולן אישרו השרים את החלטת הממשלה לפיה תוכפל אוכלוסיית האזור עד לשנת 2025. על פי ההחלטה, משרד הבינוי והשיכון יתכלל את נושא תכנון, קידום ופיתוח יחידות הדיור שיתווספו באזור מועצה אזורית רמת הגולן והעיר קצרין, בנוסף לשדרוג המרקם הוותיק באזור. 

כיום במועצה אזורית רמת הגולן והעיר קצרין ישנן כ-8,000 יח"ד. על פי התכנית, כ-7,300,יחידות דיור ישווקו בשנים הקרובות ביישובים הכפריים במועצה האזורית גולן והעיר קצרין כך שיהיו באזור כ- 15,300 יח"ד.

על פי ההחלטה, תקודם הרחבה משמעותית וביסוס של יישובי מ.א גולן והעיר קצרין, התכנית תשווק בשלושה שלבים: במ.א גולן יפורסמו לשיווק כ-1,000 יח"ד ב-2022, לאחר מכן בשנת 2023 ישווקו כ-1,500 יח"ד ובסוף 2023 ישווקו כ-1,500 יח"ד נוספות. בעיר קצרין יושם דגש על קידום רובעים 12-13, תחילה ישווקו יח"ד  ברובע 12 ולאחריו ברובע 13, בהם יבנו יחדיו כ- 3,300 יח"ד. "יודגש כי המשרד ישקיע תקציבים רבים גם בהסרת חסמי פיתוח, קידום, תכנון ובנייה של מוסדות ציבור ושדרוג היישוב הוותיק", כך מציינים במשרד הבינוי והשיכון.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, אמר כי: "רמת הגולן לאורכה ולרוחבה הינה חבל ארץ אסטרטגי וחשוב מאוד במעלתו. התכנית להכפלת האוכלוסייה תחזק את רמת הגולן לצד שדרוג ובניית תשתיות הנחוצות לפיתוחם של היישובים. בזמן שבצידו הסורי של הגבול אנו מונעים התבססות של איראן וארגוני טרור, בצידו הישראלי אנו נמשיך, נעמיק, נרחיב ואף נכפיל את ההתיישבות.".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "החלטת הממשלה להכפיל את האוכלוסייה ברמת הגולן לצד פיתוח ושיקום של כל התשתית הנדרשת לכך היא בשורה לכל תושבי הצפון ולאזרחים הרוצים להתגורר באחד מהאזורים המרהיבים והחשובים בישראל. ביצוע ההחלטה ישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי רמת הגולן ותפתח עבורם מגוון הזדמנויות שבאות עם התחזקות והגדלת האוכלוסייה המקומית. קידום הצפון זו מטרה מרכזית בפעילות המשרד ולכן אנו משתמשים בכל הכלים הקיימים לרשותנו לבניית ליישומה, זאת תוך שיתוף פעולה עם גורמים מקומיים, מתוך ההבנה כי חיזוק הצפון משמעו חיזוק כל הארץ".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות