banner
הדמיה: מנעד אדריכלים
הדמיה: מנעד אדריכלים

באר שבע: הוחלטה להפקדה תוכנית קריית ברגמן הכוללת 612 יח"ד ושטחי תעסוקה

מדובר במתחם עירוב שימושים חדש בשטח של כ-100 דונם, במרכז העיר, הכולל שטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור

התוכנית ממוקמת בין הרחובות שז"ר, השלום ורגר במרכז העיר באר שבע, במקום בו שכן 'מכון לחקר הנגב ואזורים צחיחים' ומשתרעת על שטח כולל של כ-99.725 דונם.

בסך הכל התוכנית מייעדת כ-11,800 מ"ר למגורים, כ-44,000 מ"ר למבני ציבור, כ-8,500 מ"ר לתעסוקה, כ- 3,325 מ"ר למסחר בקומות הקרקע, כ-14,600 מ"ר לשטח ציבורי פתוח, כ-2,270 מ"ר לכיכר עירונית ועוד כ- 17,700 מ"ר לכבישים.

הדמיה: מנעד אדריכלים
הדמיה: מנעד אדריכלים

ברשות מקרקעי ישראל, יוזמת התוכנית, מציינים כי: "התוכנית מציעה בינוי לאורך שדרות רגר, המאופיינות בבינוי לגובה של כ-3 קומות המלווה את הרחובות הראשיים ומגדלים של כ-24 קומות. את הדופן הבנויה משלים מבנה תעסוקה, שיתנשא לגובה מקסימלי של כ-24 קומות, מעל מסד מסחרי שיוצב לאורך רחוב רגר. המתחם מאופיין בבינוי בן 3 קומות עם חזית מסחרית ומגדל של כ-20 קומות אל מול בניין העירייה ושכונה ג'. את המשך דופן רחוב השלום משלים אזור מגורים המשלב בנייה מגוונת של עד 8 קומות ומבנה מגורים עד 24 קומות". התוכנית הוכנה על ידי האדריכל יאיר אביגדור ממשרד "מנעד אדריכלים".

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל: "השכונה החדשה מתוכננת על פי עקרונות תכנון איכותיים, והיא משולבת מגורים, מסחר, תעסוקה, מבני ציבור וחינוך. במרחב השכונה ישנם חללים פתוחים ירוקים השזורים במערכת שבילים ומעברים שבמרכזם מרחב ציבורי רחב מוטה הולכי רגל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות