חכ מיקי זוהר // צילום מארסלו
חכ מיקי זוהר // צילום מארסלו

חוק שומות מוסכמות עבר בקריאה ראשונה

ח"כ מיקי זוהר, יוזם החוק: "החוק יתקן עוול מול האזרח שבקרוב יוכל לערער על השומה שקיבל ללא צורך בשמאי מכריע"

מגדילים 27.11.2018

תמונה: חכ מיקי זוהר // צילום מארסלו

יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, חיים מסילתי, הכריז בכנס השנתי של הלשכה כי חוק שומות מוסכמות עבר הלילה בקריאה ראשונה במשכן הכנסת. לאחר מכן עלה לדבר יוזם החוק, ח"כ מיקי זוהר, שאמר כי: "החוק יתקן עוול מול האזרח שבקרוב יוכל לערער על השומה שקיבל ללא צורך בשמאי מכריע". עוד לדברי ח"כ זוהר: "יש משוואה שאנחנו לא חייבים לקבל אותה. המשוואה אומרת שנבחרי הציבור ואזרחים נוטים לרמות את המערכת. לא רוצים שיהיה שיח בין נבחרים לבין אזרחים. החוק הזה הגיע בין היתר כדי לשנות את התפיסה הזו אך בעיקר כדי לסייע לאזרח הקטן לחסוך לא מעט כסף וכאבי ראש מול המערכת השלטונית".

יו"ר מטה הדיור, זאב בילסקי, אמר כי: "מהרגע שהגעתי לתפקיד כל הזמן מסבירים לי למה תכנית למשתכן לא טובה. 120 איש הצטרפו למועדון ולמעלה מ-60 אלף הוגרלו מחיר למשתכן אומנם לבנות לוקח 10 חודשים יותר מאשר קבלן רגיל אבל יש פה הנחות משמעותיות. יש היום דירות שהם בחצי מיליון שקל יותר זולות ורוכש עם הון עצמי של 100 אלף שקל יכול לקנות דירה. צריך לזכור כי מתוך 62 אלף איש 20 אלף הוגרלו בפריפריה למעלה מ-20 ערים ומועצות אזוריות בפריפריה לא רק במרכז הארץ.

זאב בילסקי // צילום מרסאלו
זאב בילסקי // צילום מרסאלו

"עם זאת, אי אפשר להמשיך לבנות ללא תשתיות ראשי ערים לא מוכנים לבנות כמויות של דירות בשל הפקקים. תוך עשר שנים 2.5 מיליון מכוניות ייכנסו לישראל. לכן, אנחנו שוקדים יחד עם משרד התחבורה כדי לצמצם פיגור של 50 שנה במדינת ישראל. בקהיר יש כבר שנים רכבת תחתית בברצלונה הקימו תוך 4 שנים רכבת תחתית. היום נט"ע שוקדת על הקמת רכבת בכל גוש דן- 150 ק"מ. הבעיה היא שכדי לתכנן את כל זה חייבים חוקים מיוחדים מכיוון שכל אחר מגיש ערר על התכנית ואם לא עושים חוק מיוחד זה לא ילך. דבר שני כל ק"מ של מטרו עולה מיליארד שקל. זה לא כמו כביש 6 שניתן לקחת זכיין פה למעלה מ-50% מהסכום אתה צריך לשלם. וזו בעיה שצריך לפתור".

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות