banner
שר השיכון יואב גלנט // צילום איתמר סיידא
שר השיכון יואב גלנט // צילום איתמר סיידא

השר יואב גלנט: "אף פעם לא דיברתי על ירידת מחירים"

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אשר הכריז כי הוא שואף לקבל את תפקיד שר הביטחון, הגיע לכנס השמאים הארצי, שם התייחס לנושא ובינתיים, צופה כי תוך עשור כ- 40% מהבנייה תהיה בהתחדשות עירונית. גלנט: "אף פעם לא דיברתי על ירידת מחירים, אנחנו מצננים את המשק"

תמונה: יואב גלנט // צילום איתמר סיידא

שר השיכון והבינוי יואב גלנט, אמר בכנס לשכת שמאי מקרקעין באילת:  "יחד עם כחלון בלמנו את מחירי הדיור קיבלנו מציאות של מחירים שעלו ב 15% כל שנה, בסוף 2018 נהייה בירידה של ירידה של 1%-2% במחירי הדיור ביחס לסוף 2017 , אנחנו מתקדמים מאוד בהתחדשות עירונית תוך עשור 30%-40% מהבנייה בישראל תהייה במסגרת התחדשות עירונית וזה דרמטי, ייעלנו מאוד את קצב הבנייה מציע לכם ללכת לעיר חריש קיבלתי ב – 2015 עיר עם 1200 תושבים בסוך השנה יגורו בה 25000 תושבם ובסוף העשור יגורו בה 45000 תושבים. כל הארץ מנופים מקרית שמונה ועד אילת

בנושא הדיור הציבורי ציין השר כי: "יש פה מיליון איש בישראל שאין להם יכולת דיור אנחנו מסייעים ל 250 אלף משפחות בדיור, לכ- 60 אלף באמצעות דירות עמידר ועמיגור והשאר באמצעות סיוע בשכר דירה. אני קניתי 2000 דירות לדיור ציבורי ובונים עכשיו בכל הארץ דירות באשדוד תל אביב חיפה, אני באתי עם תוכנית לבניית 70000 דירות בעשור בלי כסף תקציבי רק העדר הכנסה באמצעות הרחבת זכויות תכנוניות למי שיבנה דיור ציבורי בתוך פרויקטים קיימים והקלות מיסוי זה הוגש לממשלה, הממשלה אישרה את זה אבל זה תקוע בגלל חסמים פוליטיים".

בנוגע למחירי הדיור ציין גלנט : " אף פעם לא דיברתי על ירידת מחירים כי אני מבין שזה קשור למאפייני מקרו שלא ניתן להתמודד איתם, אנחנו מצננים את המשק יש כאלו שלא אוהבים את זה כי התרגלו לרווח גבוה יותר אנחנו עצרנו את זה כי הפכנו ליזם הראשי והקבלנים הם קבלני הביצוע שלנו אני חושב שהתהליך הוא נכון.

לשאלה האם הוא מתכוון בבחירות הבאות להתמודד במסגרת מפלגת כולנו אמר השר כי ככל שזה תלוי בו הוא יתמודד במסגרת כולנו. עם זאת הוא ציין שהוא לא מסתיר כי יש לו עמדות ביטחוניות הזהות לעמדות הליכוד ושהוא מעוניין בתפקיד שר הביטחון:  "זה טוב לביטחון ישראל שאני אהיה שר הביטחון", אמר גלנט.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות