banner
רידינג // depositphotos
רידינג // depositphotos

המועצה הארצית האריכה את תקופת הפעלת תחנת הכח רדינג לאוקטובר 2022

מעבירים את הכדור הלאה: במשרד הפנים טוענים כי המשך פעילות תחנת הכוח תמנע פגיעה באספקת החשמל לגוש דן, תוך הסתמכות על אפשרות חוקית להארכת הפעילות של התחנה עד לשנת 2026 ועל תוכנית תכנונית שתכריע את עתיד ייצור החשמל בתחנה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה להמשיך ולהפעיל את יחידות הייצור הקיימות (רדינג ד') בתחנת הכוח רדינג עד לאוקטובר 2022 עם אופציה להארכה. 

יחידות הייצור רדינג ד' שהספקן 428 מגוואט, פועלות מאז שנת 1971 ונמצאות בסוף תקופת הפעלתן מבחינה חשמלית-הנדסית. כידוע, תמ"א 10 /א/ 3 הסדירה סטטוטורית את פעולת תחנת הכוח תל אביב (רדינג), לרבות הפעלת יחידות הייצור רדינג ד' עד לתאריך 1.1.2021.

במשרד הפנים מנמקים את ההחלטה בפגיעה באספקת חשמל: "הפסקת הפעלת יחידות הייצור רדינג ד' טרם הפעלת תחמ"ג עתידים בשנת 2022, עלולה לפגוע באספקת החשמל לגוש דן. לפיכך, נדרש להמשיך ולהפעיל יחידות ייצור אלה מספר שנים נוספות". עוד מציינים במשרד כי: "האפשרות להארכת הפעלת יחידות הייצור רדינג ד' ניתנה למועצה הארצית עד לשנת 2026, בהתאם לקבוע בסעיף 9.2 בהוראות התכנית".

במקביל, מקודמת תמ"א 10 /א/ 2/3 להקמת שתי יחידות ייצור חדשות באתר רדינג במחזור משולב, תוכנית אשר צפויה להכריע האם יימשך ייצור החשמל באתר רדינג. 

ההחלטה מתייחסת גם לעובדה כי בתחנת הכוח רדינג קיימים מבנים שנבנו מחומר אסבסט פריך, המסוכן לבריאות האדם: "על-פי החוק, על כלל התעשיות, לרבות תחנת הכוח, להסיר אסבסט פריך עד לחודש אוגוסט 2021. בימים אלה מקודם תיקון לחוק האסבסט שיאפשר דחייה במועד המחייב לפירוק האסבסט בתחנת הכוח רידינג. תיקון החקיקה אמור לאפשר את הארכת הזמן הנדרש להמשך הפעלת תחנת הכוח, כך שפירוק המבנים יחל מיד לאחר הפעלת תחמ"ג עתידים", אומרים במשרד הפנים. 

שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ
שר הפנים, אריה דרעי // יח"צ

שר הפנים, אריה דרעי, טוען כי האחריות לקבלת ההחלטה חלה על כל הגופים, ומסר בתגובה כי: "ההחלטה על הארכת פעילות תחנת הכח רידינג התקבלה על דעת עיריית תל אביב, משרדי ממשלה שונים והארגונים הירוקים, וזאת עד להקמה ולהפעלה מלאה של תחמ"ג עתידים. הצורך ברציפות תפקודית ואספקת חשמל לגוש דן מוסכמת על כלל הגורמים והמועצה הארצית פעלה באחריות ואישרה את המשך פעילותה בשלב זה עד לסוף שנת 2022". 

המשך הפעלת יחידות הייצור רדינג ד' מותנית באישור הארכת התוקף על פי הוראת התמ"א ובתיקון חוק האסבסט גם יחד.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות