banner
smart towers // באדיבות קבוצת כנען
smart towers // באדיבות קבוצת כנען

ירידה של 91% במספר היתרי הבנייה ברמת גן

האם הקיפאון בתמ"א 38 ברמת גן והירידה בהתחלות הבנייה, הביאו לעלייה בביקוש דירות בפרויקטי פינוי בינוי?

תמונה: smart towers // באדיבות קבוצת כנען

כזכור לפי כחודש, בוטל מסמך המדיניות החדש של עיריית רמת גן לתמ"א 38, אשר תכליתו למנוע ביצוע פרויקטים של תמ"א 38 והושבה על כנה מדיניות העירייה משנת 2017, טרם כהונתו של כרמל שאמה הכהן כראש העיר.

במקביל, על פי נתוני הלמ"ס, חלה צניחה חדה במספר היתרי הבנייה בתנאים שניתנו ליזמים מאז כניסת ראש העיר החדש, כרמל שאמה הכהן. 

מדובר בירידה של לא פחות מ-91% במספר ההיתרים שהתקבלו. כידוע, לעומת שאמה הכהן, ראש העיר הקודם, ישראל זינגר, תמך בקידום פרויקטים להתחדשות עירונית וקידם תוכניות אב שכונתיות, שהגדירו אזורים בעיקר לתמ"א 38/2 ולפינוי-בינוי. 

מדיניות זו זכתה לא אחת לביקורת מצד התושבים, שחששו מצפיפות יתר, עומסי תנועה והכבדה על התשתיות. בפועל, אומרים בסביבת היזמים, נתן זינגר פי שלושה היתרי בנייה למיזמי תמא 38 לעומת קודמו בתפקיד, צבי בר (95 היתרים בקדנציה של בר, 293 אצל זינגר) ובתקופתו נבנו פי ארבעה יותר דירות מאשר בתקופת בר (1,755 דירות אצל בר, לעומת 7,785 אצל זינגר), כאמור זאת על פי נתוני הלמ"ס.

אודי לוי, סמנכ"ל המכירות בקבוצת כנען, מסביר כי: "העיר רמת גן עוברת לאחרונה טלטלה בכל הקשור למדיניות ההתחדשות העירונית שלה, כאשר עד לא מזמן הייתה זו העיר שייצרה הכי הרבה התחלות בניה או בקשות להיתרי בניה במסגרת תהליכי פינוי בינוי ותמ"א 38 במרכז העיר. 

מדיניות עיריית רמת גן מעכבת כעת תהליכים של תמ"א 38 הנוגעים לבניין היחיד בשל מחסור  בתשתיות, מה ששם בקדמת הבמה את הפרויקטים בתחום הפינוי בינוי וגורם לכך שיותר אנשים מבינים כי יתכן ובעתיד הקרוב יהיה פחות היצע לדירות במרכז העיר ויורדים מהגדר". לוי מציין כי "ישנם מספר מוקדים בעיר בהם יש ביקושים גבוהים לדירות חדשות". 

בתוך כך, הקבוצה מדווחת כי מכרה בחודשיים האחרונים 8 פנטהאוזים מתוך 13 המוצעים לשיווק בפרויקט smart towers בשכונת הערמונים ברמת גן, בשווי כולל של כ- 37 מיליון שקל. מדובר בפרויקט פינוי בינוי, במסגרתו הרסה החברה 3 בניינים ישנים בני 4 קומות הכוללים 48 יח"ד, במקומם היא בונה 2 מגדלים בני 23 קומות , שיכללו  167 יח"ד. הבניה נמצאת בשלבי סיום לקראת איכלוס. אדריכלי הפרויקט הם כנף-פרנס אדריכלים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות