banner
יור לשכת שמאי המקרקעין חיים מסילתי // צילום מרסלו
יור לשכת שמאי המקרקעין חיים מסילתי // צילום מרסלו

כנס השמאים: "תשלום לשמאים על בסיס הצלחה"

"הולכים ומתגבשים הכללים החדשים לעניין האתיקה השמאית ובהם תשלום על פי הצלחה", כך אמר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין חיים מסילתי בכנס השנתי, בהשתתפות ח"כ יואב קיש והשמאי הממשלתי הראשי, אוהד עיני

תמונה: חיים מסילתי // צילום מרסלו

יו"ר לשכת השמאים, חיים מסילתי, פתח את הכנס השנתי של לשכת שמאי מקרקעין שמתקיים השבוע באילת, ואמר כי: "תשלום על פי הצלחה יחד עם חוק שומות מוסכמות שצפוי לעבור היום בקריאה ראשונה הם בעלי חשיבות צרכנית מובהקת".

על פי דבריו, בקרוב שמאי המקרקעין יוכלו לקבל תשלום על פי הצלחה במקרים מסויימים המתאפיינים בכך שההכרעה הסופית בהם נעשית על ידי שמאי מכריע: "הולכים ומתגבשים הכללים החדשים לעניין האתיקה השמאית ובהם תשלום על פי הצלחה אבל חשוב להדגיש כי הדבר צפוי לקרות כאמור רק באותם מקרים מסוימים", אמר מסילתי, "קיימת חשיבות צרכנית מובהקת בתקנות האלה הן תקלנה קודם כל על ציבור הנישומים. צריך לזכור כי אנחנו והאזרח הקטן נמצאים באותו צד של המתרס".

על הצעת תיקון החוק לשומות מוסכמות אמר מסילתי כי התיקון לחוק שומות מוסכמות צפוי לעבור במליאת הכנסת בקריאה ראשונה והוא צפוי לחסוך לאזרח הקטן אלפי שקלים בעסקאות נדל"ן.

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ יואב קיש חיזק את דבריו של מסילתי ואמר כי: "בסוף המטרה שלנו כשלחי ציבור היא לעזור לאזרח הקטן שכמה אלפי שקלים משפיעים על הכיס שלו. הצעת החוק לשומות מוסכמות מדבר בדיוק על זה. אותו דבר לגבי תיקון 126 שהגיע בעקבות תלונות של הציבור. הגענו למסקנה שמונעת מעיריות לגבות היטל השבחה לפני שיש תכנית מפורטת. עם זאת צריך לזכור כי האקלים הפוליטי היום הוא כזה שהאופוזיציה עלולה להפיל גם חוקים שהם לטובת הציבור".

חכ יואב קיש // צילום איתמר סיידא
חכ יואב קיש // צילום איתמר סיידא

השמאי הממשלתי הראשי אוהד עיני סקר בפאנל שורה של הצעות וקווים מנחים לשינוי התקינה השמאית, כדוגמת עדכון תקן 21 בנושא פינוי בינוי, קווים מנחים לדמי חכירה ורכישה של נחלות, הקמת מאגר ממוחשב של שומות של שמאים ובנושא השכרה ארוכת טווח. "נושא הדיור להשקעה הינו נושא חשוב על סדר יומה של הממשלה. אנחנו מדברים על דיור להשכרה ל-5 שנים ומעלה. צריך לזכור כי יש 2 סוגים של הכנסות בנושא זה. הכנסה משכר דירה והכנסה ממכירת הדירות בתום תקופת ההשכרה", אמר עיני.

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק התייחס בפתח דבריו לתוכנית שמקדם שר האוצר, לחיזוק והתחדשות עירונית בפריפרייה בתמורה לזיכוי מס לקבלנים במסגרת פרויקטים שלהם באיזורי הביקוש: "שיטת קרדיט היא שיטה מקובלת בעולם וכבר שנים אנחנו מבקשים הממשלות השונות לאשר אותה. רק בדרך זו נוכל להציל חיי אדם של אלפי משפחות באזורים שאין שום כדאיות כלכלית לבצע בהן התחדשות עירונית". על ההאטה בשוק הדיור אמר בריק: "גם אם הבחירות יתקיימו במועד המקורי, נראה בקרוב ההתנהלות שחוזרת לקראת כל מערכת בחירות. כלומר, עצירת בנייה וקפיצה בהיקף המכירות. טבעי שכל המאוכזבים שממתינים כבר שנתיים וחצי לירידה דרמטית במחירים, יעשו חשבון פשוט ויבינו שיש סיכוי סביר שבבחירות תבחר קואליציה שלא תתמוך בהפסד כסף על הקרקע".

נשיא לשכת סוכני הביטוח ליאור רוזנפלד התייחס לשינויים הדרמטיים שעברו על עולם הביטוח בשנים האחרונות ואמר כי: "סוכני הביטוח, כמו שמאי המקרקעין, מתאימים עצמם לקידמה הטכנולוגית אולם אין ולא יהיה תחליף לאנושיות. כמו כן סיפר על שיתוף הפעולה בין הלשכות הכולל אפשרות לביטוח מקצועי לשמאים דרך ה"לוידס" וכן על הפעילות מול הגורמים המבטחים את עורכי הדין למתן הנחה בפרמיה למי שיבצע בדיקה טרום רכישה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות