banner
אריאל יוצר // צילום: ארז אוזיר
אריאל יוצר // צילום: ארז אוזיר

הותמ"ל אישרה שכונת מגורים חדשה במזרח רחובות

השכונה הכוללת 6,500 יחידות דיור,  מתוכן כ-1,000 עבור השכרה ארוכת טווח. ראש העיר, רחמים מלול: "התכנון כולל מענה מקיף לכלל צרכי השכונה והעיר, תוך התחשבות בשטחים הפתוחים הסובבים אותה, והוא מציע תשתית מפותחת להולכי רגל, רוכבי אופניים, תחבורה ציבורית ורכבים פרטיים"

תמונה: אריאל יוצר // צילום: ארז אוזיר

הוועדה הארצית לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), החליטה היום (שלישי, 26.11.19), להפקיד תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה ברחובות.  התוכנית שהוגשה ע"י חברת 'דירה להשכיר', בתיאום עם עיריית רחובות, כוללת 6,900 יחידות דיור – מתוכן כ-1,000 עבור השכרה ארוכת טווח ו-230 יוקצו עבור דיור מוגן. עוד כוללת התכנית, 170 דונם עבור מבני ציבור, 230 דונם עבור שטחים פתוחים וכן שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 700,000 מ"ר. תמהיל הבינוי מגוון והוא משלב בין בנייה במגדלים לבנייה נמוכה יותר. 

תכנית מזרח רחובות // מנדי רוזנפלד אדריכלים ו'דירה להשכיר
תכנית מזרח רחובות // באדיבות מנדי רוזנפלד אדריכלים ו"דירה להשכיר"

ראש העיר, רחמים מלול, מחזיק תיק ההנדסה, יחד עם נציגי מינהל ההנדסה והצוות המקצועי המטפל בתכנית הציג היום את עקרונות התכנית למליאת הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור. עם קבלת האישור, מסר מלול כי: "אנו מברכים על ההחלטה של הותמ"ל להפקדת תכנית מזרח העיר רחובות. השכונה החדשה תציע איכות חיים גבוהה עם מגוון של מרחבים ציבוריים ורחובות מסחריים שוקקים. אין לי ספק שעם התכנון המוצע, היא תתרום לחוסנה הכלכלי של העיר על ידי יצירת היצע תעסוקה מבוקש, בנגישות תחבורתית גבוהה. התכנון כולל מענה מקיף לכלל צרכי השכונה והעיר, תוך התחשבות בשטחים הפתוחים הסובבים אותה, והוא מציע תשתית מפותחת להולכי רגל, רוכבי אופניים, תחבורה ציבורית ורכבים פרטיים. קידום התכנון נעשה תוך חשיבה אסטרטגית בשיתוף יועצים מומחים , המותאמת לקצב הפיתוח הנכון לעיר". 

שטח התכנית הינו כ-1,800 דונם והיא ממוקמת במזרח העיר, בשטח המוגדר כעתודת פיתוח של העיר בתמ"א 35, ובסמיכות לשדרות מנחם בגין ולכביש 40 מדרום. 

הרחובות המתוכננים ממשיכים את רשת הרחובות הקיימים בעיר ומתחברים לציר בגין. רחוב מנחם בגין אשר נמצא בחיבור של השכונה לעיר, מהווה כיום ציר בינעירוני משמעותי, ומתוכנן כשדרה עירונית המאופיינת בחזית מסחרית, בנייה מרקמית  ומעליה קומות תעסוקה ומשרדים, כמו כן מגדלי תעסוקה ומגורים בני 25-30 קומות. הפיכתו לציר עירוני, יאפשר חיבור מיטבי של העיר והשכונה החדשה. התכנית הוכנה ע"י רוזנפלד ארנס אדריכלים.

סגן הממונה על התקציבים ויו"ר הותמ"ל אריאל יוצר ציין כי "הוועדה אישרה היום תכנית חשובה להרחבה של העיר רחובות, הכוללת בתוכה פיתוח עירוני אינטנסיבי, רחובות עתירי פעילות מסחרית וחיבורים רבים לעיר הקיימת, וכל אלה יחד עם תוספת משמעותית של יחידות דיור למגורים במרכז הארץ. התכנית קודמה בעזרת רוח גבית  מצד עיריית רחובות וכוללת גם אזורי תעסוקה רבים שיתרמו לחיזוק האיתנות כלכלית של העיר, ומיצובה כעיר מובילה באזור המרכז". 

החלטת הועדה // באדיבות עיריית רחובות
החלטת הועדה // באדיבות עיריית רחובות

מנכ"ל דירה להשכיר, יאיר טל ציין כי "התכנית היא צעד משמעותי נוסף בפעילות החברה לקידום תכנון עשרות אלפי יחידות דיור בקרקעות פרטיות מרובות בעלים, בהתאם להנחיית מטה הדיור ומשרד האוצר. השכונה החדשה שתוקם תאפשר מגורים בסטנדרט גבוה בלב אזור הביקוש, במתחם הנהנה מנגישות תחבורתית גבוהה. התכנית אשר קודמה בשיתוף עם עיריית רחובות תאפשר בין היתר הקמה של 700,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ו-6,500 יחידות דיור מתוכן כ-1,000 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח, שיהוו נדבך משמעותי נוסף בפעילות החברה לפיתוח וביסוס שוק שכירות ארוכת טווח במדינת ישראל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות