banner
פדלון // באדיבות דוברות העירייה
פדלון // באדיבות דוברות העירייה

העליון פסק: תוכנית אפולוניה יכולה לצאת לדרך

בית משפט העליון ביטל את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים תל אביב, וקבע כי תוכנית אפולוניה, הכוללת 2,687 יח"ד במערב הרצליה, יכולה לצאת לדרך, במקביל להמשך בחינת סקר זיהומי הקרקע. ראש עיריית הרצליה משה פדלון: "קיבלתי בצער את ההחלטה"

תמונה: פדלון // באדיבות דוברות העירייה

בית משפט העליון ביטל את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים תל אביב, וקבע כי תוכנית אפולוניה, הכוללת 2,687 יח"ד במערב הרצליה, בתי מלון ומבני ציבור, יכולה לצאת לדרך אולם קבע כי במידה וסקר הסיכונים לזיהום קרקעות יעלה ממצאים שאינם תואמים את חוות הדעת המקצועיות שעל בסיסה אושרה התוכנית- יש לבחון אותה מחדש. 

ההחלטה התקבלה לאחר שבית המשפט לעניינים מנהליים קיבל את הערעורים שהוגשו בגין התוכנית, וקבע כי האישור שניתן להפקדתה על ידי הותמ"ל יבוטל והיא תחזור לדיון בוועדה, שהתבקשה לדון מחדש בתוכנית לאחר בחינת סקר סיכונים. 

תוכנית אפולוניה ממוקמת צפונית לשכונת נוף ים בהרצליה במתחם שהוכרז כמועדף לדיור. היא הוכרזה להפקדה לפני כשלוש וחצי שנים וזכתה להתנגדויות בשל הטענה לבעיות תחבורתיות, בעיות ניקוז, חשד לזיהומי קרקע ועוד. בסופו של יום פורסמה התוכנית הסופית שאושרה על ידי הותמ"ל ועליה הוגשו העתירות לבית המשפט לעניינים מנהליים, הן על ידי אזרחים המתגוררים בסמוך והן על ידי עמותת אדם, טבע ודין. בית המשפט כאמור קיבל את הערעורים והחזיר את התוכנית לדיון בותמ"ל אולם היום ביטל בית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים וברוב של שניים, את ההחלטה ואישר את הוצאתה לפועל של התוכנית.

יחד עם זאת, ציינה השופטת יעל וילנר: "מתן היתרי בניה או חפירה יותנה באישורים של המשרד להגנת הסביבה. אני סבורה כי בכך מובטח שהתוכנית לא תצא אל הפועל כל עוד לא הוסרו הסיכונים השונים". עוד היא ציינה: "מובן כי ככל שלאחר עריכת סקר הסיכונים יתברר, בניגוד לצפייה של גורמי המקצוע, כי לא ניתן לנקות את כל הקרקע, והתאם לכך, לא ניתן יהיה לממש את התוכנית במתכונתה הנוכחית ולעבור לשלב מתן היתרים, חזקה על הוועדה שתשוב לבחון את החלטתה לאור הנתונים החדשים ושינוי הנסיבות". 

ראש עיריית הרצליה משה פדלון: "קיבלתי בצער את החלטת העליון בעניין אפולוניה. מדובר בהחלטה שמכחידה במודע שטח טבע פראי, המהווה בית גידול לעשרות זנים של בעלי חיים וצמחים שנמצאים בסכנת הכחדה. לעיריית הרצליה יש תוכנית להפוך את המקום לפארק אקולוגי-ארכיאולוגי, שיהווה אטרקציית תיירות בינלאומית. עוד לא נאמרה המילה האחרונה במאבק. אנחנו נפנה לממשלת ישראל ולשר האוצר משה כחלון שתמך במאבקינו להתערב מייד בנושא כל עוד לא מאוחר מידי״.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות