banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

חברת IDE ובנק לאומי נבחרו להקים את מתקן ההתפלה החדש בשורק

הצעתה של חברת IDE עמדה על מחיר של כ-1.45 ש"ח לקוב מים, מחיר הנמוך בכ-65 אגורות לעומת המחיר הנמוך ביותר לקוב מים המשולם כיום. משרד האוצר: הוזלה זו תחסוך למשק המים כ-3.3 מיליארד ש"ח לאורך תקופת פעילות המתקן

אילוסטרציה // Depositphotos

חברת  IDE טכנולוגיות ובנק לאומי נבחרו כזוכים במכרז PPP להקמת מתקן ההתפלה חדש בשורק. הצעתה של חברת IDE עמדה על מחיר של כ-1.45 ש"ח לקוב מים, מחיר הנמוך בכ-65 אגורות לעומת המחיר הנמוך ביותר לקוב מים המשולם כיום. לדברי משרד האוצר, הוזלה זו תחסוך למשק המים כ-3.3 מיליארד ש"ח לאורך תקופת פעילות המתקן. מתקן שורק 2, בעל תפוקה של 200 מיליון קוב מים לשנה, צפוי להיות הגדול מסוגו בעולם ולהגדיל את כושר ההתפלה של מדינת ישראל בכ-35%.  

עוד במשרד האוצר מציינים כי: "הליך ה-BAFO יושם לראשונה במכרזי החשב הכללי ובמסגרתו שלב סגירת המימון ותכנון המתקן, שבדרך כלל אורך מעל לשנה ונעשה על ידי הזוכה לאחר סיום ההליך המכרזי, הפך להליך מהיר יותר ותחרותי בו כל זוכה נדרש להשלים עם הבנקים סגירה פיננסית מלאה ולהגיש הצעה משופרת. בעקבות הליך ה-BAFO שיפרה חברת IDE את הצעתה הראשונה בכ-20 אגורות לקוב מים. שיפור זה יחסוך לצרכני המים כ-1 מיליארד ש"ח לאורך תקופת פעילות המתקן". 

מימון הפרויקט יתבצע ע"י קונסורציום של גופים הכולל את בנק לאומי ובנק KFW הגרמני, כמו גם את בנק ההשקעות האירופי (EIB) אשר יעמיד לטובת הפרויקט הלוואה בהיקף של 150 מיליון יורו. באוצר טוענים כי הלוואה זו תחסוך למשק המים כ- 100 מיליון שקל וכי: "השקעה של האיחוד האירופי בישראל באמצעות בנק ההשקעות שלו תוך כדי משבר הקורונה מהווה גושפנקה להשקעות נוספות בישראל בתחום התשתיות". 

שר האוצר, ישראל כץ, מסר כי: "מתקן ההתפלה שיוקם יהיה הגדול מסוגו בעולם, יגדיל באופן משמעותי את היצע המים של המדינה ויחסוך סכומי עתק למשק המים". 

החשב הכללי, רוני חזקיהו, ציין כי: "בנוסף לחסכון הכספי המשמעותי למשק המים כתוצאה מהליך הBAFO, הליך זה תרם להקדמת עבודות ההקמה של המתקן, כך שהמים המותפלים צפויים לזרום כבר בשנת 2023. השקעה של בנק ההשקעות האירופי בעת הזו מהווה תעודה של כבוד לאופן ניהול מכרזי הPPP בארץ. אני מברך את וועדת המכרזים על ניהול הליך מכרזי מהיר ומקצועי ביותר אשר תרם באופן ישיר לתוצאה הנהדרת, אשר הנהנים העיקריים ממנה צפויים להיות כלל אזרחי ישראל". 

מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, הוסיף כי: "מתקן ההתפלה החדש מצטרף לחמישה מתקנים שכבר פועלים בישראל, שמובילה בעולם בתחום ההתפלה, והוא יחזק את עמידות משק המים הישראלי בפני תקופות בצורת עתידית". 

מנהל רשות המים, גיורא שחם, מסר כי: "רשות המים נערכת מבעוד מועד לשינויי האקלים ולתקופות בצורת נוספות, אסור ששני החורפים האחרונים יטעו את הציבור".  

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות