banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

קיבלה תוקף: 7,200 יח"ד בתכנית המתאר לעתלית

התוכנית מתמקדת במרכז העירוני, בסמיכות לתחנת הרכבת, באזור מפעלי התעשייה וכוללת כיום מבנים בני 3-6 קומות, כ- 550 יח"ד, שטחי תעסוקה, מסחר ותיירות בשטחי בניה של למעלה מ-100,000 מ"ר

אילוסטרציה // depositphotos

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, איתמר בן דוד, חתם למתן תוקף על תכנית המתאר הכוללנית לעתלית. תכנית המתאר כוללת מסגרת תכנונית של כ-7,200 יחידות דיור (בינוי קיים ובינוי חדש) שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-24,000 תושבים. 

התכנית קובעת את המרכז העירוני בסמיכות לתחנת הרכבת הקיימת בלב הישוב, באזור בו יש כיום מפעלי תעשייה. מתחם זה מורכב מתמהיל מגוון של שימושים בעלי מאפיינים עירוניים המשולבים במבנים בני 3-6 קומות, כ-550 יחידות דיור לצד שטחי תעסוקה, מסחר ותיירות בשטחי בניה של למעלה מ-100,000 מ"ר. 

"התכנית מייצרת איזון בין תהליכי פיתוח לבין שמירה על סביבת המגורים הייחודית הקיימת בעתלית, הכוללת מגוון רחב ומגוון נדיר של אוצרות טבע ונוף לצד אתרי מורשת", מציינים במינהל התכנון, "שמירת מאפייני הישוב באה לידי ביטוי בכך שהתכנית כמעט ואינה קובעת שטחים חדשים לפיתוח, אלא מציעה תכנון מחדש של אזורים שכבר היום יש בהם בינוי קיים. התכנית קובעת מסגרת תכנונית לפיתוח שטחי תעסוקה, מסחר ותיירות בצפון היישוב ובאזור מרכז היישוב החדש. בנוסף, התכנית שמה דגש על שימור השטחים פתוחים, הכוללים את רכסי הכורכר, בריכות המלח, רצועת החופים ותוואי הנחלים, כמו גם השרידים הארכאולוגים והאתרים ההיסטריים". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות