banner
דלית זילבר // צילום: מיכל מסינג
דלית זילבר // צילום: מיכל מסינג

אושרו התקנות לשעת חירום לענף הבנייה

הוקפא לוח הזמנים לקידום בנייה במתחמים מועדפים, הוענק שיקול דעת לרשות הרישוי להנפקת תעודת גמר גם אם לא מולאו כל התנאים. מנכ"לית מינהל התכנון: "אנו מודעים לחשש הברור שקיים עם האטת קצב"

דלית זילבר // צילום: מיכל מסינג

אושרו התקנות לשעת חירום (דחיית מועדים בענייני תכנון ובנייה ותנאים למתן תעודת גמר), התש"ף-2020, במסגרתן מוקפא לוח הזמנים שנקבע בחוק התכנון והבניה ובחוק לקידום הבניה במתחמים מועדפים לדיור. 

"צעד זה ננקט על מנת שבין היתר, לא תיפגע זכותו של הציבור ליטול חלק ולהשמיע את עמדתו בהליך התכנון והרישוי, ולא תפגע האפשרות להגשת עררים, בהתאם ליתר הוראות החוק", אומרים במינהל התכנון, "לצד זאת, הוחרגו במסגרת התקנות, מספר סעיפים שלגביהם יוותר מניין הימים כקבוע בחוק היום. סעיפים אלה, מתייחסים לפעולות שחשוב לבצען, כדוגמת מתן הרשאה למבנה דרך ופרסום החלטות של מוסדות התכנון בהתאם למועד הקבוע בחוק, מתוך רצון לייצר שקיפות. יצוין כי בסעיפים שהוחרגו אין משום פגיעה בזכותו של הציבור הרחב להיות שותף להליכי התכנון והרישוי". 

עוד נקבע במסגרת התקנות כי רשויות רישוי יוכלו להנפיק טופס 4 בתנאים מקלים. קביעה זו בתקנות מעניקה שיקול דעת לרשות הרישוי להנפיק תעודת גמר אף  אם לא מולאו כל התנאים, זאת תוך הבטחת יציבות ובטיחות המבנה ועמידה בתנאים שנקבעו בחוק.

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "אנו מודעים לחשש הברור שקיים עם האטת קצב העבודה במערך התכנון והרישוי, ושותפים לתחושת האתגר הגדול איתו כל המדינה מתמודדת הניצב גם לפתחנו. כולי תקווה כי בכוחות משותפים נצליח לעמוד בו. אנו עומדים כאן לכל שאלה, הבהרה ומקווים ביחד אתכם לימים שקטים יותר". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות