banner
הדמיה: משרד קולקר אפשטיין אדריכלים
הדמיה: משרד קולקר אפשטיין אדריכלים

ירושלים: הופקדה תכנית פינוי בינוי בשכונת קטמונים ח-ט

התכנית כוללת 340 יחידות דיור שייבנו בשלושה מגדלים בני 24-30 קומות, שטחי תעסוקה ומסחר, זאת לאחר שהוועדה המחוזית החליטה להפחית כ-50 יחידות דיור וביטלה מגדל אחד

הדמיה: משרד קולקר אפשטיין אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה להפקיד תכנית להתחדשות עירונית ברחוב פת בשכונת קטמונים ח-ט. 

מדובר במתחם על שטח של כ-8 דונם בין הרחובות פת, יצחק שדה ובר יוחאי. ברחוב פת מבוצעות בימים אלה עבודות הפיתוח של הקו הירוק של הרכבת הקלה. 

התכנית כוללת 340 יחידות דיור שייבנו בשלושה מגדלים בני 24-30 קומות. המגדלים ייבנו מעל בינוי נמוך יותר של 8 קומות שימשו גם הם למגורים. במתחם קיימים כיום שלושה מבני שיכון הכוללים 95 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרוייקט. בנוסף ליחידות הדיור, התכנית מציעה 1,600 מ"ר עבור שימושי תעסוקה ומסחר, כדונם וחצי של שטח ציבורי פתוח, וכן מקצה שטחים עבור בית ספר, גני ילדים ובית כנסת. 

התכנית שהוגשה לוועדה כללה 4 מגדלים ו-393 יחידות דיור, אולם הוועדה המחוזית החליטה להפחית כ-50 יחידות דיור וביטלה מגדל אחד, "זאת על מנת ליצור שטח ציבורי פתוח לרווחת השכונה, המצוי בזיקה למגרש בית הספר המוצע בתכנית ולציר ירוק קיים בשכונה", מציינים במינהל התכנון.  התכנית הינה יוזמת חברת קידום ניהול ותכנון, ונערכה ע"י משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

הדמיה: משה פייגין אדריכלים
הדמיה: משה פייגין אדריכלים

מתכננת המחוז שירה תלמי-באבאי, מסרה כי: "התכנית ממשיכה את תנופת ההתחדשות העירונית בירושלים ומציעה מעבר לתוספת יח"ד לעיר ושדרוג הרקמה הבנויה, גם שיפורים משמעותיים של השלד והמרחב הציבורי ושדרוג של רמת השירותים העירוניים וזאת בסטנדרטים הראויים לעיר איכותית ודינמית. התכנית כוללת עירוב שימושים המשלב בין מגורים ובין גני ילדים, מעונות יום, יחד עם שטחי מסחר שכונתיים בחזיתות הרחוב ובכך מסייעות להפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת. כן ציינה מתכננת המחוז כי "התכנית מהווה מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה וזאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך שמירה על השטחים הפתוחים".

בתוך כך, החליטה הוועדה להפקיד תכנית לתוספת קומה לבית מלון "היכל שלמה" של קבוצת המלונאות אינטרקונטיננטל במרכז העיר ירושלים, בכך צפוי המלון לכלול 16 קומות. מדובר במתחם על שטח של כ-3.5 דונם, לאורך רחוב המלך ג'ורג' ובסמוך לגן העצמאות שהוא הפארק הציבורי הגדול במרכז העיר. התכנית הינה ביוזמת חברת מגדלי היכל שלמה ונערכה ע"י משרד פייגין אדריכלים.

במתחם אושרה לפני כשש שנים תכנית לבית מלון הכולל 250 חדרים ובצמוד לו בניין מגורים הכולל 40 יחידות דיור. כן כולל המתחם שטחי מסחר, מסעדה, שטחים בזיקת הנאה לציבור ומבנה לשימור. המתחם ממוקם לאורך רחוב המלך ג'ורג', בו עתיד לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה. בימים אלו מצויה הבניה בעיצומה וניתן כבר לראות את שלד המבנה צומת מקומות החניון התת קרקעיות. 

התכנית שהוחלט להפקידה כוללת תוספת של קומה לבית המלון, וזאת על מנת להוסיף לו לובי עסקים וחדר אוכל ייחודי מתוך מטרה לתת מענה לחתך לקוחות עסקיים בבית המלון. 

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי ציינה כי "התכנית מהווה נדבך נוסף של לחיזוק המע"ר הראשי ורחוב קינג ג'ורג' שבו תעבור הרכבת הקלה לקו שאושר, תוך חיזוק המלונאות שכה חשובה לפיתוחה של העיר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות