banner
ראש עיריית צפת שוקי אוחנה // באדיבות דוברות העירייה
ראש עיריית צפת שוקי אוחנה // באדיבות דוברות העירייה

ראש העיר צפת, שוקי אוחנה, מסכם את 2019: "זה הזמן להשקיע בצפת"

ראש העיר צפת, שוקי אוחנה, לא ישכח את שנת 2019, השנה הראשונה שלו בתפקיד, וזו שבה הוא קבע את המהפכה שעוברת על העיר: פיתוח תשתיות, החייאת אזור התעשייה, השקעות בחינוך ותיירות: "יש לציבור סיבה טובה מאוד לבוא ולגור בצפת"

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה // באדיבות דוברות העירייה

"לאחר שנים רבות העיר צפת מתעוררת לחיים וכיום הופכת לעיר אטרקטיבית במיוחד במגוון רחב של תחומים, השנים הקרובות בצפת יהיו בסימן התרחבות, בנייה, התפתחות ותעשייה- זה הזמן להשקיע בצפת", כך מסכם ראש העיר צפת, שוקי אוחנה את שנת 2019.

בצפת חיים כיום כ- 38,000 תושבים, דתיים וחילוניים, חרדים ומסורתיים, יהודים ושאינם יהודים. במהלך השנה האחרונה העיר עברה מהפכה אמיתית. בתחום התשתיות נסללו למעלה מ-10 ק"מ של כבישים חדשים, הוקמו כיכרות להסדרת התנועה, הוצב רמזור ראשון בצפת, נפתחו צירים חדשים ושוקמו תשתיות רעועות שלא טופלו במשך שנים.  

עם אילו אתגרים התמודדת בשנה החולפת?
"במשך שנים רבות העיר צפת לא הייתה יעד אטרקטיבי להשקעה, מגורים או פתיחת עסקים- זו נקודת הפתיחה איתה התמודדתי במהלך השנה האחרונה וכיום שנה לאחר מכן  ניתן לומר בפה מלא כי העיר צפת נמצאת כיום במקום אחר לגמרי. בנוסף למהפכת הפיתוח והתשתיות, בתחום החינוך הכנסנו למעלה מ- 10 תכניות חינוכיות חדשות, לימוד אנגלית וסינית בכיתה א, לימודי רובוטיקה ואנו בתכנון מתקדם להקמת בית קק"ל ב 40 מיליון ₪. גם בספורט טיפלנו והחזרנו את צפת לחיים- הקמת קבוצות תחרותיות המתמודדות כיום על עליית ליגה, הקמת אצטדיון חדש בהשקעה של 13 מיליון ש"ח, פתחנו בתי ספר לכדורגל וכדורסל וכדומה, בתחום התרבות צפת הפכה לעיר מובילה ותוססת בה התקיימו פסטיבלים רבים (פסטיבל הלאדינו, פסטיבל הכליזמרים, פסטיבל סליחות, פסטיבל אקסטרים) המופעים הגדולים של חנוכה ומגוון רחב של פעילויות ואירועים, בתחום הפנאי הוקמו פארקים לרווחת הציבור, גני משחקים חדשים, מתקני ספורט גינות ציבוריות וכו'". 

כל אלו יצרו קרקע פורייה להתרחבות העיר צפת וקליטת תושבים חדשים. בימים אלו  משווקים 200 דונם לתעשייה בפארק תעשיות צפת המתחדש, בהטבה של 90% סבסוד ממחיר הפיתוח, 24 דונם למסחר באזור זה וכן מושקע יחד עם משרד הכלכלה סכום עצום של 15 מיליון ₪ לפיתוח פארק תעשיות צפת. 

"מקומות התעסוקה החדשה לא יהיו רק שם- אנחנו מחזקים את התיירות בעיר והדבר ייצר מקומות תעסוקה רבים בתחום הלינה, קולינאריה, אטרקציות, הדרכה ועוד", אומר אוחנה, ומסכם את 2019  ב'עיר שאין עוד כמוה בעולם': "יש לציבור סיבה טובה מאוד לבוא ולגור בצפת, לבוא ולהצטרף לשכונת מצפה ימים החדשה שאנחנו מקימים בימים אלו עם  6700 יחידות דיור, שכונה צעירה וירוקה, עם איכות חיים גבוהה באזור הצפוני של העיר, עם פארקים גני משחקים, מוסדות חינוך ומבני קהילה, עם נוף מדהים לכינרת ואוויר הרים צלול וייחודי. התהליך הזה יאפשר התרחבות וצמיחה של העיר צפת אל למעלה מ 60,000 תושבים. צפת מתחדשת- זה הזמן שלכם להתחדש גם כאן ולהצטרף למהפכה בבירת הגליל, העיר שאין עוד כמוה בעולם!".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות