banner
הדמיה: קשת נדל"ן
הדמיה: קשת נדל"ן

בשורות: תכנית התחדשות עירונית למגזר החרדי בירושלים

אושרה לקידום תכנית התחדשות עירונית בשכונת שמואל הנביא, הכוללת ארבעה מבני מגורים בני 12 קומות ו- 192 יחידות דיור. מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי: "תכנית יצירתית אשר הצליחה לעמוד באתגר המשמעותי של התחדשות עירונית במגזר החרדי"

הדמיה: קשת נדל"ן

בשורות טובות להתחדשות העירונית במגזר החרדי: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה להפקיד תכנית להתחדשות עירונית למגזר החרדי בירושלים. כידוע, ההתחדשות העירונית במגזר יודעת לא מעט אתגרים, הקשורים בעיקר לאורח החיים של הציבור החרדי ולחששות בפני השינויים במבניי המגורים. למרות זאת, במינהל התכנון מצליחים לרשום הישג חשוב היום. מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, מציינת כי מדובר ב"תכנית יצירתית אשר הצליחה לעמוד באתגר המשמעותי של התחדשות עירונית במגזר החרדי". 

התכנית, יוזמת חברת קשת נדל"ן, משתרעת על שטח של 4 דונם וממוקמת ברחוב ארץ חפץ בשכונת שמואל הנביא. התכנית כוללת הקמת 4 מבנים בגובה 12 קומות ו- 192 יחידות דיור, במקום 3 מבני מגורים הכוללים 46 יחידות דיור המצויים כיום במתחם. בנוסף ליחידות הדיור החדשות, התכנית כוללת הגדלה של השטחים הציבוריים הפתוחים במתחם וקישורם לרצף שטחים פתוחים בשכונה וכן, תוספת שטחים למסחר שכונתי ולמבנים ומוסדות ציבור. 

"התכנון כולל מאפיינים ייחודיים המתאמים לאוכלוסייה בשכונה, הכוללים בין היתר על בינוי של עד 12 קומות, הפחתה של תקן החניה, דבר שמפחית את עלויות הבניה של הפרויקט ועל כן מגדיל את ישימות התכנית", מסבירים במינהל התכנון את יתרונות התכנית המותאמת לצרכי המגזר, "וכן, שילוב של שטחים ציבוריים בתוך מבני המגורים דוגמת גני ילדים ומעונות, בתי כנסת, מקווה, טיפת חלב, חללי לימוד תורני וכו'". 

ללא ספק חלק מהצלחת קידום התכנית נוגע גם לגודל הדירות. כך למשל, לעיתים משולבות דירות קטנות בהיקף גדול יותר מזה הנקבע באוכלוסייה הכללית (20%) וזאת על מנת לענות על הביקושים הגדולים לדיור בהישג יד בקרב האוכלוסייה החרדית. "על מנת לעודד הגדלת היקף התעסוקה בקרב האוכלוסייה, ועל מנת לתת מענה לבעיית הבניה לגובה לעיתים משולבים שטחי תעסוקה בקומות הגבוהות של המבנים, כאשר המגורים משולבים בקומות הנמוכות. זאת בשונה מתכניות אחרות, בהן בדרך כלל שטחי התעסוקה משולבים בקומות הנמוכות ואילו המגורים בקומות הגבוהות", מציינים במינהל התכנון. 

תכנית זו מצטרפת לתכנית התחדשות עירונית נוספת לציבור החרדי שאושרה להפקדה גם היא ברחוב פ.צ חיות בשכונת נווה יעקב. התוכנית על שטח של כ-11.5 דונם, כוללת הקמת שלושה מבנים חדשים בגובה 12 קומות הכוללים 205 יחידות דיור. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו שני גני ילדים ושלוש כיתות מעון יום שישולבו במבני המגורים. התוכנית החדשה תוקם במקום מבנה מגורים בן 4 קומות ובו 32 יחידות הדיור, המצוי כיום בשטח.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות