banner
יעקב אטרקצ'י מנכל ומבעלי חברת אאורה // ראובן קפוצ''ינסקי
יעקב אטרקצ'י מנכל ומבעלי חברת אאורה // ראובן קפוצ''ינסקי

היזמים מגיבים: נספוג את מס הרכישה עד סוף השנה

חברת אאורה ישראל מגיבה על העלאת מס הרכישה למשקיעים ומודיעה כי תספוג את השינוי עד לסוף שנת 2021: "פגיעה במשקיעי הנדל"ן משמעותה ערעור של הוודאות הנדרשת בשוק"

רגע אחרי שחוק מס הרכישה אושר לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכספים של הכנסת, מודיעה אחת מהחברות הגדולות להתחדשות עירונית כי היא "תסבסד את ההעלאה במס ותספוג עד לסוף שנת 2021 את ההפרש בין המס החדש למס הרכישה ערב השינוי בחוק". 

כזכור, החוק החדש נועד להרחיק את המשקיעים מהשוק, לאחר שבשנה האחרונה הם הובילו את שוק הנדל"ן בישראל. החוק המוצע מעמיד את מדרגת המס לרוכשי דירה שנייה על 8% במקום 5% שהיו קבועים עד כה, זאת בדירות שנרכשו במחיר של עד 5,348,565 ₪ ועל 10% מעל למחיר הזה. יש לציין כי במקביל תובא הצעת חוק לעניין ריווח מדרגות המס הראשונות לרוכשי דירה ראשונה. 

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה: "רק לפני מספר שנים ביצעה הממשלה הפחתה של מס הרכישה שהייתה משמעותית מאוד למשקיעי הנדל"ן והיוותה בשורה טובה לכלכלה הישראלית. פגיעה במשקיעי הנדל"ן משמעותה ערעור של הוודאות הנדרשת בשוק הזה וכתוצאה מכך פגיעה במשק הישראלי. העלאת המס תביא בהכרח לזינוק במחירי הדיור ולזינוק גדול במחירי שוק הדיור להשכרה שהוא שוק חשוב לאוכלוסיות רבות וביניהם צעירים ואוכלוסיות חלשות. 

"אנו חושבים שרכישת דירה צריכה להיעשות בשיקול דעת ולא בפזיזות ולכן הודענו שעד לסוף השנה הנוכחית 2021 נספוג את השינוי במס. אנו רואים בציבור המשקיעים נדבך חשוב בענף הנדל"ן, המהלך שהודענו עליו שבו נספוג את השינוי עד לסוף השנה נועד לאפשר למשקיעים לקבל החלטות מושכלות ונכונות עבורם".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות