banner
הדמיית תכנית גילה // אדריכל עמי שנער
הדמיית תכנית גילה // אדריכל עמי שנער

אושרה תכנית להקמת מתחם מגורים חדש בגילה

המתחם כולל שני מגדלי מגורים בני 30 קומות, 1,000 מ"ר שטחי מסחר ומרפאות, 650 מ"ר עבור מבני ציבור ופארק שכונתי. מתכננת המחוז, שירה תלמי-באבאי: "התכנית עונה על מגמות התכנון העירוני המכוונות לציפוף ולעירוב שימושים"

תמונה: הדמיית תכנית גילה // אדריכל עמי שנער

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים במינהל התכנון, החליטה לאשר תכנית להקמת מתחם מגורים חדש בשכונת גילה, בסמיכות לשתי תחנות רכבת קלה של הקו הירוק, הנמצאות כבר בעבודות בשטח. זאת, כחלק ממדיניות הוועדה המחוזית לבינוי לאורך הרכבת הקלה. 

שטח התכנית הינו כ-21 דונם, והיא ממוקמת במתחם הרחובות המרגלית, החסידה והתירוש. התכנית אשר הוגשה ע"י רשות מקרקעי ישראל, מציעה מתחם מגורים חדש הכולל שני מגדלים בני 30 קומות בהם 290 יחידות. מתוך כלל יחידות הדיור, 58 יוקצו עבור דירות קטנות, אשר עתידות לתת מענה למשפחות צעירות. המגדלים הממוקמים על רחוב המרגלית, משלבים שטחי מסחר ומרפאות בהיקף של 1,000 מ"ר, ושטחי ציבור שישמשו עבור גני ילדים בהיקף של 650 מ"ר. בנוסף, מתוכנן מערך תנועתי חדש המשפר את הנגישות לבית הספר הקיים בסמיכות לשטח התכנית וכן שטח לטובת פארק שכונתי על שטח של כ-4 דונם, לרווחת תושבי השכונה. התכנית נערכה ע"י אדריכל עמי שנער. 

מתכננת המחוז, שירה תלמי-באבאי ציינה כי "התכנית עונה על מגמות התכנון העירוני המכוונות לציפוף ולעירוב שימושים לאורך צירי הרכבת הקלה, ובסמיכות לתחנת רכבת, וכוללת את המרכיבים הנכונים ליצירת איכות חיים עירונית ראויה. זאת, תוך שמירה על שטחים פתוחים ציבוריים איכותיים לרווחת הציבור".

שירה תלמי בכנס "ישראל מתחדשת" // צילום: דרור סיתהכל
שירה תלמי בכנס "ישראל מתחדשת" // צילום: דרור סיתהכל

כזכור, הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, עדכנה את מדיניות הבנייה לאורך צירי הרכבת הקלה בירושלים באפריל השנה. מדיניות זו תעודד התחדשות לאורך הצירים בבניה בגובה עד 10 קומות, עירוב שימושים עירוני ושיפור איכות הרחובות והמרחב הציבורי בעיר. זאת, לצד מתחמים מסוימים בהם תתאפשר בניה גובה של 18-30 קומות. במתחמים היסטוריים בהם קרן היסוד, חלק משדרות הרצל, עמק רפאים – תשמר בנייה נמוכה יותר. 

במינהל התכנון מציינים כי: "לאור התקדמות מערכת הסעת ההמונים בירושלים, הוועדה המחוזית ירושלים אימצה כבר ביולי 2016 מדיניות של העצמת הבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה בירושלים. באוגוסט 2018, אישרה הוועדה המחוזית את תכנית "הקו הכחול" ובכך למעשה הושלמה מלאכת התכנון הסטטוטורי של שלושת קווי הרק"ל המרכזיים בעיר שהחלה בשנת 2004. מדיניות הרק"ל נשענת על התהוותה של תשתית הסעת ההמונים בעיר, ככלי אשר יכול לשאת לאורכו בינוי עירוני המאופיין בבינוי גבוה יותר, תוך עירוב שימושי מגורים, מסחר, תעסוקה, תיירות ושימושים ציבוריים אחרים וביצירת חזית עירונית פעילה. 

"חשיבותה של מדיניות הרק"ל קיבלה משנה תוקף עם השלמת הכנתה של התכנית האסטרטגית של מינהל התכנון לשנת 2040 – הקובעת את אפיק הפיתוח המשמעותי של הבינוי במדינת ישראל ובמחוז ירושלים בפרט להתחדשות העירונית, כדי לשמור על שטחים הפתוחים שממערב לעיר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות