banner
שכונת נווה זמר רעננה // צילום: מגדילים
שכונת נווה זמר רעננה // צילום: מגדילים

מה מושך יהודים תושבי חוץ לרעננה והאם הקורונה מעודדת עלייה?

ברעננה מדווחים על רכישת שלוש דירות באותו פרויקט על ידי משפחות יהודיות מדרום אפריקה, שוויץ וארה"ב במחירים שבטווח של כ- 2.5-3 מיליון שקל. האם נראה בקרוב עלייה בהשקעות של תושבי חוץ בישראל ולמה דווקא רעננה?

פרויקט  "jabotinsky Yard" ברחוב ז'בוטינסקי ברעננה זכה לאחרונה להתעניינות בקרב יהודים תושבי חוץ מרחבי העולם ובתוך כך, נמכרו שלוש דירות בפרויקט למשפחות מדרום אפריקה, שוויץ וארה"ב. האם מדובר בתופעת לוואי של משבר הקורונה העולמי?  

אם שואלים את שגיא לנצ'נר מנכ"ל ובעלים חברת ינוב המשווקת דירות ברעננה, המשבר ערער את הביטחון של יהדות התפוצות. "משבר הקורונה גרם לתושבי החוץ להאמין שהם יהיו בטוחים הרבה יותר בארץ הקודש ביחד ומאוחדים, והם בוחנים ברצינות השקעות נדל"ן בארץ", אומר לנצ'נר. על הביקושים ברעננה, הוא מוסיף: "העיר ידועה כעיר עם תושבים רבים מהתפוצות ולכן זוכה לביקושים". 

כך למשל, דירת 5 חדרים בקומה הרביעית, המשתרעת על 112 מ"ר עם 12 מ"ר מרפסת, נמכרה ב- 2.82 מיליון שקלים למשפחה מדרום אפריקה. עוד באותו פרויקט נמכרה דירת 5 חדרים המשתרעת על פני 128 מ"ר עם מרפסת 12 מ"ר ב- 3.1 מיליון שקלים למשפחה משוויץ ודירת 4 חדרים על שטח של 100 מ"ר עם 12 מ"ר של מרפסת נמכרה ב- 2.49 מיליון שקלים למשפחה מארה"ב. 

פרויקט ז'בוטינסקי יארק של חברת ינוב ברעננה // הדמיה: אסף פרץ
פרויקט ז'בוטינסקי יארק של חברת ינוב ברעננה // הדמיה: אסף פרץ

"משבר הקורונה יצר מומנטום לרכישת דירות על ידי תושבי חוץ משתי סיבות עיקריות, האחת, עליית המטבעות הזרים מהווה מבחינתם יתרון אדיר ובנוסף, מדינת ישראל נתפסת בעיניהם כמדינה שמטפלת במשבר הקורונה בצורה אחראית ומכאן שהיא מקום בטוח יותר לגור בו עכשיו ובעתיד. שתי הסיבות הללו מביאות להתעניינות גוברת מצידם דווקא בתקופה זו. מבחינה טכנית, הם חותמים על החוזה באמצעות מיופה כוח מטעמם הנמצא בארץ", מסביר דוד קבסו, מנהל המכירות של החברה בפרויקט. 

תמהיל הדירות בפרויקט כולל דירות של 4, 5 ו-7 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים, כאשר בכל קומה בבניין נבנות 3 דירות והמחירים עומדים על החל מ-2.43 מיליון שקל לדירת 4 חדרים, בשטח 98 מ"ר והחל מ-2.75 מיליון שקל לדירת 5 חדרים, בשטח של החל מ- 111 מ"ר.  

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות