banner
אבי יעקובוביץ מנכל גב ים // סיוון פרג
אבי יעקובוביץ מנכל גב ים // סיוון פרג

כ- 1.4 מיליארד שקל יושקעו בהקמת פארק היי-טק באוניברסיטה העברית

חברת גב-ים, מדווחת כי זכתה במכרז האוניברסיטה העברית להקמת פארק עסקים לתעשייה עתירת ידע וניהולו. חלק החברה בהכנסות הצפויות נאמד בכ-113 מיליון ש"ח בשנה

אבי יעקובוביץ מנכל גב ים // סיוון פרג

פארק ההיי טק הראשון שיוקם בתוך שטח אוניברסיטה בישראל צפוי לכלול כ-270 אלף מ"ר, והוא ייבנה על עתודת קרקע של 30 דונם, בבעלותה של האוניברסיטה העברית ירושלים. המכרז הינו לעסקת קומבינציה, במסגרתה תקים גב-ים את הפארק, תשווק את שטחיו להשכרה ותנהל את הפארק לתקופה של 49 שנים  עם אופציה ל-49 שנים נוספות. הפארק יוקם בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון יוקמו 3 בניינים בשטח כולל של כ-127 אלף מ"ר ובשלב השני ייבנה מגדל אחד נוסף בהיקף כולל של כ-140 אלף מ"ר. ההיקף הכספי של הפרויקט מוערך בכ- 1.4 מיליארד ₪, אשר יתפרס על-פני כ-10 שנים.

הדמייה // משרד אדריכלות סקורקא
הדמייה // משרד אדריכלות סקורקא

חלק החברה בהכנסות הצפויות נאמד בכ-113 מיליון ש"ח בשנה, לאחר השלמת כלל הפרויקט ואכלוסו במלואו.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, ציין: "חברת גב-ים ממשיכה במסלול מאוד ברור ועקבי של מהלכי ייזום אינטנסיביים ומציבה נדבך נוסף באסטרטגיה המובנית של גב-ים להקמת פארקי הייטק.  אין לי ספק כי הפארק אשר יוקם בירושלים יעניק לחברות הצעירות והפעילות בעיר אפשרות להיות חלק מפארק חדיש אשר יהווה אבן שואבת לחברות מובילות ויחבר בין העשייה האקדמית לתעשיית ההייטק והתעשיות המתקדמות".

הדמייה // משרד אדריכלות סקורקא
הדמייה // משרד אדריכלות סקורקא

רותם רביבי, מנכ"ל חברת נכסי האוניברסיטה העברית אשר ננהלה את המכרז: "הוג'יטק הינו פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל שיאפשר שילוביות וממשק ישיר בין המחקר שבקמפוס ספרא לבין החברות שבפארק. אחד מיתרונותיו המרכזיים של הפארק יהיה האקו סיסטם הייחודי שישנו בקמפוס ספרא הכולל את השילוב בין הידע, ההון האנושי והתשתיות הפיזיות האיכותיים הקיימים בקמפוס, לרוח היזמית והיצירתיות של חברות ההיי טק והביוטכנולוגיה אשר מאפשרים ניצול מקסימלי של סביבת העבודה הקיימת בקמפוס הן לטובת החברות והן לטובת האקדמיה. אני משוכנע כי חברת גב ים יחד עם האוניברסיטה העברית והרל"י יקימו את פארק ההי טק המתקדם בישראל אשר ישנה את מפת התעסוקה בירושלים ויוסיף כ 5,000 מקומות עבודה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות