banner
שמוליק כהן // צילום: רז רוגובסקי | Depositphotos
שמוליק כהן // צילום: רז רוגובסקי | Depositphotos

מעוניינים להיות שמאי הוועדה המחוזית ת"א – ותרו על עבודתכם במחוז

שמאי מקרקעין שהתמודדו על משרת השמאי בוועדה המחוזית תל אביב חושפים תנאי סף לא הגיוניים שהוועדה הציבה להם

רנית נחום-הלוי 25.04.2021

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב דורשת משמאי מקרקעין המתמודדים על משרת שמאי הוועדה, לזנוח את פעילותם ועבודתם במחוז. פניות שעשו שמאי מקרקעין לאתר "מגדילים", חושפות תמונה מביכה למדי של התנהלות הוועדה המחוזית,  מה שמסביר את הקושי באיתור שמאי בעל ניסיון לוועדה. 

"הם מציעים לשלם לנו 280 שקל לשעה אך הם לא מתחייבים למספר שעות קבוע ובמקביל דורשים מאיתנו להפסיק את העבודה במחוז", כך הסביר ל"מגדילים" שמאי מקרקעין שביקש להתמודד למשרה. "אף שמאי מוסמך בעל ניסיון לא יכול לעשות זאת".  

שמאי המקרקעין שמוליק כהן מחברת SK שמאות מקרקעין המתמחה בליווי פיננסי של פרויקטי נדל"ן, מציין תמונה דומה ומגיב בציניות לפניה הנואשת לחיפוש אחר שמאים. לדבריו, הוועדה המחוזית לא מוציאה מכרז למשרה במישרין ולמעשה ניזונה מפרטי התקשרות הנמסרים לה דרך השמאי הממשלתי הראשי. שמאים ששמם נכלל ברשימת השמאי הממשלתי ומתמחים בעולם התכנון והליווי הפיננסי מקבלים פניה ורשאים להציע עצמם כשמאי הוועדה. 

"כמשרד המתמחה בליווי פיננסי של פרוייקטי נדל"ן בכלל ובהתחדשות עירונית בפרט (בין היתר כיועצים למספר ועדות מקומיות, רנ"ה) אנחנו נמצאים ברשימה שלהם", מסביר כהן. "כשהשמאי הממשלתי הפנה אותנו לוועדה האחרונים פנו אלינו ורואיינו לתפקיד. לתדהמתנו התברר לנו כי כתנאי לעבודה עם הוועדה עלינו להפסיק עשרות ליווים של פרוייקטי נדל"ן המבוצעים במחוז על ידנו ולחדול לעבוד על לקוחות, ביניהם מהגדולים התחום".

"צריך להבין, אנחנו משרד ליווי פיננסי, אחד ממשרדי השמאות הגדולים הפועלים מטעם כלל גופי המימון הבנקאי והחוץ בנקאי להקמת פרויקטי נדל"ן בכלל ופרויקטים להתחדשות עירונית בפרט. אנו מבצעים את בדיקות ההיתכנות הכלכלית לפרויקטי נדל"ן, את דו"חות ה-0 ואת דו"חות הפיקוח החודשיים. זה לחם חוקינו וזו המומחיות שלנו. וכעת אומרים לנו להפסיק את כל הליוויים שלנו. במילים אחרות: תסגרו את הבסטה, תפסיקו לעבוד עם לקוחות במרכז ובואו לעבוד איתי. זה מגוחך, כי הרי הוועדה כן אמורה להיות מעוניינת בשמאי מנוסה בתחום. זה תנאי לא שפוי. יש חמישה משרדי שמאות גדולים העוסקים בליווי פיננסי ואף אחד לא יסגור משרד ויוותר על התפקיד שלו בשביל מחוז תל אביב. משרד SK שמאות מקרקעין עושה הרבה פרויקטים לשמאי הממשלתי, ללא התניות להפסקת תחומי פעילות אחרים, כי הם מבינים שאנו משרד מומחה בתחום. התנהלות הוועדה במקרה הנדון לא מובנת לי". 

בתגובה לכתבה שהועלתה באתר מגדילים מסר מינהל התכנון כי אכן נמצא שמאי מקרקעין העובד עם הוועדה. עם זאת, שמאי מקרקעין שהתמודדו למשרה סוברים כי מן הראוי שהוועדה תחשוף את זהות השמאי ורמת נסיונו ומקצעיותו.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות