banner
לימור פריים // איגור פינקלשטיין
לימור פריים // איגור פינקלשטיין

כיצד תעברו בשלום את תשלומי המשכנתא בתקופת המשבר?

מומלץ להקפיא את תשלומי המשכנתא, לא להגיע לפיגורים, חריגות ממסגרת האשראי, החזרי חיובים והחזרי צקים, שפוגעים משמעותית בדירוג של הלקוח וביכולת שלו לגייס אשראי בעתיד // דעה

לימור פריים // איגור פינקלשטיין

מאת: לימור פריים – ייעוץ משכנתאות

התפשטות הקורונה בישראל מקשה על חייהם של אזרחי המדינה ועל ניהול העסקים מכל תחומי המשק. במטרה לסייע לתושבים בתקופת המשבר, אחת ההקלות אותה פרסם בנק ישראל, עוסקת בנושא דחיית תשלומי המשכנתאות. הבנקים הגדולים מיישרים קו, ומציעים ללקוחותיהם אפשרות להקפיא את המשכנתא לתקופה של עד שלושה חודשי דחייה בתשלומי המשכנתא, כולל הקרן והריבית ולקבל פטור מלא מעמלה.

מהבנקים הגדולים נמסר, כי “לאור התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ומתוך רצון להקל על לקוחות שכירים ועצמאיים שנמצאים בבידוד ביתי, או אשר נתקלים בבעיות בתזרים המזומנים לאור המצב, הבנק מציע ללקוחות בעלי משכנתא, לבצע הקפאה זמנית של המשכנתא ולקבל פטור מלא מעמלה בגין ההקפאה, וזאת עד להודעה חדשה”.

מדובר כאמור, בדחייה של עד שלושה חודשים בתשלומי המשכנתא, בבנק מזרחי טפחות לדוגמא, מציעים דחייה של עד ארבעה חודשים בהחזרי המשכנתא, כאשר תשלומי המשכנתא שנידחים, ייפרסו מחדש על פני יתרת תקופת המשכנתא. 

חשוב לציין כי, הבנקים מפנים את הלקוחות המעוניינים לבקש דחייה למוקד הטלפוני, ללא צורך בהגעה פיזית לסניף. 

מהי המשמעות של הקפאת המשכנתא? 

הבנקים יפרסו למשך יתרת תקופת המשכנתא את התשלומים שנדחו. הסכום של 3-4 חודשי משכנתא לא נדחה לסוף תקופת המשכנתא, אלא מועמס על יתרת התקופה, דהיינו, החל מהחודש הרביעי והלאה, ההחזר יגדל. המלצתי היא – רק מקרה בו קיימת אפשרות לפגיעה בהכנסתכם ואי יכולת לעמוד בתשלומים כסידרם, להשתמש באפשרות ההקפאה.

חשוב לזכור כי, אי עמידה בתשלום משכנתא /החזרי חיובים, פוגעים משמעותית בדירוג של הלקוח וביכולת שלו לגייס אשראי בעתיד. הימנעו מלהגיע למצב מסוג זה.

בעקבות הירידות החדות בבורסה, דבר שגרם לעלייה באי הוודאות וברמת הסיכון, עלו הריביות על אגרות החוב, דרכם הבנק מגייס את הכסף למשכנתאות, ועל כן נאלצו הבנקים להעלות את ריבית המשכנתאות.

במידה ויש בידיכם אישור עקרוני בתוקף, המלצתי היא להתקדם במהרה, ככל שניתן, על מנת לסיים את הליך קבלת המשכנתא.

לקוחות שטרם קיבלו אישור עקרוני, ההמלצה היא לבדוק מול הבנקאי שלכם, את האפשרות לדחות את משיכת הכספים, למועד בו הריביות ירדו ותהיה ודאות גדולה יותר באשר למצב. אותו כנ"ל לגבי מיחזור משכנתאות – כדאי להמתין בשלב זה עם נושא מיחזור משכנתא.

מאחלת לכולנו בריאות איתנה וחזרה למסלול החיים התקין בהקדם.

*הכותבת, לימור פריים – יעוץ משכנתאות, הנה סמנכ"לית פיתוח עסקי במשרד ישראל יעקב שמאות וניהול מקרקעין. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

הגיע זמן השלטון המקומי

הגיע הזמן שהרשויות המקומיות במדינת ישראל ייהנו סוף סוף, הן ברמה התקציבית והן ברמת החקיקה, מעצמאות מוחלטת //...
עו"ד שיר טורם הספרי 25.04.2024
נשמח לדבר אתך
נגישות