banner
אלי אביסרור // יח"צ
אלי אביסרור // יח"צ

ארגון קבלני הנגב: "אחרי משבר הקורונה מחירי הדירות יעלו"

"תקורות הבנייה צפויות להתייקר, יש קושי באספקת ציוד עבודה באתרי הבנייה, אין מספיק כוח אדם ואין שיווק קרקעות. כל אלו ביחד צפויים להוביל לעלייה במחירי הדיור בישראל" // דעה

אלי אביסרור // יח"צ

מאת: אלי אביסרור ויוסי דלויה

תקורות הבנייה צפויות להתייקר, יש קושי באספקת ציוד עבודה באתרי הבנייה שכן, סין הייתה הספק העיקרי, אין מספיק כוח אדם ואין שיווק קרקעות. כל אלו ביחד צפויים להוביל לעלייה במחירי הדיור בישראל.

עד ערב המשבר, הייתה אוירה טובה והיו המון מכירות בענף, מאז משבר וירוס הקורונה, אנשים פחות מתעניינים. הם לא מגיעים למשרדי המכירה ופחות מתעניינים בקניית דירות.

לאור המצב, קבלנים רבים עברו לערוצי און-ליין, מקדמים תהליכי שיווק ומכירה דרך האינטרנט. לצערי זה עדיין מתקדם לאט, במיוחד לאור העובדה שאין אפשרות להגיע ולראות את הדירות. המצב החדש מחייב יצירתיות ושימוש בכלים מתקדמים כמו סיורים וירטואליים בדירות ומעבר לערוצים טכנולוגיים נוספים.

באשר להמשך הבנייה, הממשלה קיבלה החלטה חשובה, הפסקת פעילות הענף הייתה עלולה להוביל להפסד במשק  של 4.5 מיליארד שקל בחודש. ליזמים וקבלנים בענף יש התחייבויות אשראי מהבנקים בהיקפים של 100 מיליארד שקלים, מה שעלול להוביל להפסדי ענק עבור המערכת הבנקאית בישראל. לאחר חישוב כלל הסיכונים וההשפעות שלהם על המשק, נענתה הממשלה לדרישות שלנו והכריזה על ענף הבנייה כענף חיוני למשק. כמובן שהפעילות באתרי הבנייה נעשית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. ראשית כל פועלי הבניין, בעלי אישור כניסה לארץ ייכנסו לצורכי עבודה, אך לא יוכלו לחזור לשטחים עד תום משבר הקורונה. עבור הקבלנים בנגב, מדובר במערך לוגיסטי  שלם. 

כדי לצלוח ולאפשר חזרה לעבודה מהירה, הקמנו במשרדי ארגון הקבלנים בנגב, חמ"ל שנועד לסייע לכל הקבלנים באזור. הוצאנו קולות קוראים למלונות באזור שילינו את הפועלים. גם אתרי הלינה מחויבים לעמוד בתנאי משרד הבריאות. למשל הגבלת מספר אנשים בחדר, מרחקים וכדומה. זו מציאות חדשה ומשתנה משעה לשעה, יש שינויים בתקנות ובהנחיות כל כמה שעות.  צוותי ההנהלה של הארגון פועלים כל העת כדי לנגיש את המידע לקבלנים ולאפשר להם פעילות שקטה עם מינימום פגיעה. 

מאת: יוסי דלויה, קבלן ומ"מ יו"ר ארגון קבלני הנגב 

משבר הקורונה משפיע לא רק על המשק אלא גם על ענף הבנייה. כשיש הסגר ומבקשים מאנשים לא לצאת מהבית אז גם המכירות מושפעות מהמצב. אין מכירה, אנשים מעדיפים לשמור ולחסוך כסף לאוכל ואם צריך גם לתרופות. בגלל החוסר וודאות ממה שצופן לנו העתיד והתפשטות הנגיף, הכל עומד במקום.

למעשה, המשרדים סגורים. אין כל טעם שנמשיך לפתוח את המשרד ולהעסיק עובדים שישווקו וימכרו. חשוב לומר, שמבחינתנו יש רצון עז להמשיך ולתת מענה בכל עת, ולכן השארנו הודעה שמי שרוצה ומעוניין- מוזמן להתקשר ונשמח לעמוד לשירותו.

המשבר לא רק משפיע על תחום המכירות והשיווק אלא גם על תחום השכירות. יש לנו שוכרים, מרכזים ועסקים מניבים שביקשו לעצור את התשלומים של השכירות. יש גם כאלו שהיו אמורים להיכנס והחליטו בסוף שלא להיכנס עקב המצב והחוסר וודאות. וזה משפיע מאוד.

על אף המשבר והמצב החדש שנכפה עלינו, לא עצרנו את הפעילות של החברה. אנו ממשיכים לבנות ולהתעסק בפרויקטים שלקחנו על עצמנו. מבחינת מעגל העובדים, צמצמנו. את העובדים שהם מעל גיל 60, הוצאנו לחל"ת. כל השאר ממשיכים בעשייה ובעבודת כפיים, תוך הצמדות להנחיות ולמגבלות של משרד הבריאות.

*הכותבים, הנם אלי אביסרור, יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ ויוסי דלויה, קבלן ומ"מ יו"ר ארגון קבלני הנגב 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות