banner
הנחה של כ- 30 אחוז מערך השוק במחיר למשתכן בנתיבות // depositphotos
הנחה של כ- 30 אחוז מערך השוק במחיר למשתכן בנתיבות // depositphotos

הות"פ אישרה: דירות לא מכורות בפרויקטים יוצעו להשכרה בידי היזם

מאות דירות בפרויקטיי "מחיר למשתכן" יוצעו להשכרה בחצי השנה הקרובה, זאת לאחר הועדה לתכנון ופיתוח אישרה ההצעה לאפשר לקבלנים להשכיר בשוק החופשי דירות שלא נמכרו במסגרת מחיר למשתכן

בהמשך לאישור רמ"י, הות"פ אישרה כי קבלנים אשר נשארו עם מלאי גדול של דירות בפרויקטים של מחיר למשתכן יוכלו להשכיר אותן בשוק החופשי, עד למכירתן לזכאים, בהתאם לכללים שנקבעו.

במשרד הבינוי והשיכון מסבירים כי: "בפרויקטים של מחיר למשתכן, בהם עברה שנה מיום ההגרלה הראשונה ולאחר שמוצו כלל הגרלות ההמשך הנדרשות בהתאם לכללים, היזמים רשאים למכור את הדירות לזכאים בעלי אישור זכאות בתוקף, במכירה ללא הגרלה.  במקרים כאשר גם לאחר מיצוי שלבים אלו, נותרות דירות לא מכורות, רשאי הקבלן להשכירן, בהתאם לאישור משרד הבינוי והשיכון".

בין התנאים שהוצבו להשכרת הדירות על דירות, על הדירות להיות בשלבי בנייה מתקדמים ולאחר קבלת טופס 4, ורק לאחר השלמת מכירתן של לפחות 40% מן הדירות בפרויקט ובתנאי שנותרו 6 דירות לפחות שלא נמכרו.

כמו כן, אישור ההשכרה יינתן לעד 50% מהדירות הנותרות בפרויקט, כאשר חוזה השכירות יהיה חוזה כללי שיאושר ע"י משרד הבינוי והשיכון.

במשרד צופים כי מדובר בכמה מאות דירות בחצי השנה הקרובה
"ההחלטה שמוביל משרד הבינוי והשיכון תאפשר ליזמים לממש הטבות מיסוי שהחוק מציע בתחום,  בהתאם לפנייתם למשרד הכלכלה במסגרת חוק עידוד השקעות הון", נמסר מהמשרד, "בנוסף, חשוב לציין, כי הרוכשים העתידיים של דירות אלו, לא ייפגעו מתקופת ההשכרה, ומדד תשומות הבניה יוקפא למועד מתן טופס 4, עבור כלל הדירות שאושרו להשכרה".

שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, מסרה כי: "ההצעה שעברה מהווה ערך מוסף עבור הזכאים ועבור היזמים גם יחד. מחיר למשתכן ממשיכה להתעדכן כל העת ולהתאים למציאות המשתנה, לטובת  הזוגות הצעירים והצלחת הפרויקטים השונים בכל רחבי הארץ. משרד הבינוי והשיכון מביא לידי ביטוי בהצעה זו את ההסתכלות השלמה על התכנית כפתרון ממשי למשבר הדיור הישראלי על שלל היבטיו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות