banner
הדמיית שטח שדה התעופה המתפנה // תכנון: דרמן ורבקל אדריכלות
הדמיית שטח שדה התעופה המתפנה // תכנון: דרמן ורבקל אדריכלות

פורסם מכרז ל- 1,006 יח"ד במרכז שדה התעופה הישן באילת

כמחצית מהדירות ייבנו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. עוד במתחם: כ-800 חדרי מלון ומבני ציבור, בסמוך ל"פארק הטרמינל", שיפותח בקרוב כמתחם אטרקציות על פני כ-100 דונם

הדמיית שטח שדה התעופה // תכנון: דרמן ורבקל אדריכלות

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה שני מכרזים לרובע שטח שדה התעופה הישן. במסגרת המכרזים, שיקודמו בשני שלבים, ייבנו בחלק המרכזי של שדה התעופה 1,006 יח"ד, כאשר כמחצית מהן יהיו במסגרת מחיר למשתכן. 

לאחרונה אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אילת את תכנית פיתוח חלקו המרכזי של שטח שדה התעופה הישן. התכנית כוללת בניית כ-1,000 יח"ד למגורים, כ-800 חדרי מלון וכן שטחים למבני ציבור. שטח זה גובל עם חלקו הדרומי של השדה שייקרא "פארק הטרמינל" ויפותח בקרוב כמתחם אטרקציות שישתרע על פני כ-100 דונם, על ידי החברה הכלכלית לאילת (חכ"א). עבודות הפיתוח במתחם צפויות להתחיל בשנת 2020.

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר כי: "שדה התעופה שהתפנה מטבורה של העיר מהווה אתגר תכנוני ומנוף כלכלי דרמטי לעיר. אני שמח שהסנונית הראשונה תכלול בין היתר "דיור למשתכן". בהמשך נראה גם שיווק לבנייה מלונאית וקידום אטרקציות בחלק הדרומי של השטח שנקרא – פארק הטרמינל כולל מבנה הטרמינל הישן שיהפוך לבית תרבות. החשוב מבחינתנו הוא החיבור שייווצר בין אזור התיירות למרכז העיר"

מהנדס העיר, אסף אריכא, הוסיף כי: "חיזוק מרכז העיר הוא משימה ראשונה במעלה ואנו שוקדים עליה במינהל ההנדסה כמשימה בעדיפות עליונה. שדה התעופה הוא נדבך מרכזי בתכניות אלה. ניתן כבר לראות ניצני יזמות בשטח ובשנים הקרובות יצטרפו פרויקטים נוספים שנמצאים כעת בהליכי תכנון והיתרים בוועדה המקומית".

על פי תוכנית השימושים במתחם, שנערכה בשיתוף חברת "בילד", מסלול ההמראה יישמר ויוסב לכדי טיילת כולל הצללות, מתחמי ישיבה, מתחמי משחק, מוקדי מים ושעשוע, גינון, תאורה ועוד. בצדי המסלול ייבנו האטרקציות. גם מבנה הטרמינל יישמר ויוסב לבית תרבות שישמש להצגות, מופעים, תערוכות וירידים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות