banner
בניין העירייה // באדיבות דוברות העירייה
בניין העירייה // באדיבות דוברות העירייה

פתח תקוה: אושרה תכנית מתאר כוללנית עם תוספת 30,000 יח"ד

עיריית פתח תקוה אישרה את תכנית המתאר הכוללנית של העיר לשנת 2040, הכוללת תוספת של 30,000 יח"ד בהתחדשות עירונית ובנייה חדשה. ראש העיר, רמי גרינברג: "זהו יום חגיגי וחשוב לעיר פתח תקוה שהופכת למטרופולין הגדול והעוצמתי בכל האזור"

תמונה: בניין העירייה // באדיבות דוברות העירייה

"לאחר 5 שנים של עבודה מדוקדקת וקפדנית, הומלצה בשבוע שעבר ע"י הוועדה המקומית והצוות המקצועי, התכנית הכוללנית של פתח תקוה, וזאת תוגש בהמשך לאישור הוועדה המחוזית", כך נמסר היום מעיריית פתח תקווה, שם ציינו כי: "הגשת התכנית הינה צעד משמעותי ומרגש, וזאת מאחר ואירוע שכזה קורה אחת ל 15-20 שנה. תכנית המתאר הינה מדיניות וכיווני פיתוח עתידיים לעיר. תכנית זו היא שקובעת את יעדי העיר בתחומי המגורים, המסחר, התחדשות עירונית, תשתיות, תחבורה, סביבה ונוף. התכנית הינה כלי תכנוני לבחון את תכניות הפיתוח של העיר ולוודא שברמה העירונית יש מענה לצרכי כלל הציבור והכל באופן שקוף ומאוזן".

רמי גרינברג // באדיבות דוברות העירייה
רמי גרינברג // באדיבות דוברות העירייה

ראש העיר רמי גרינברג אמר כי: "זהו יום חגיגי וחשוב לעיר פתח תקוה שהופכת למטרופולין הגדול והעוצמתי בכל האזור, עם גידול משמעותי במספר יחידות הדיור ובמספר התושבים, גידול משמעותי באזורי התעשייה, פיתוח פארקים ושטחים ירוקים וחשיבה על צרכי התושבים והעיר. לאחר עמל של שנים וחשיבה מדוקדקת וקפדנית של הצוות המקצועי נרקמה תכנית איכותית אשר שומרת על עקרונות שימור מורשת העיר, תוך קידום ההתחדשות העירונית, פיתוח ובינוי ובחינת כל ההיבטים הסביבתיים וההשלכות שלהם. התכנית נעשתה תוך שיתוף הציבור, קיום מפגשים וסדנאות עם הציבור ואנשי מקצוע והתבוננות רחבה על כלל הצרכים של העיר. התכנית מטפחת חיבורים משמעותיים הן למרחבים האורבניים המקיפים את העיר והן למרחבים הפתוחים במטרופולין. אנו שואפים לעיר המטפחת איכות חיים גבוהה לתושביה תוך הגנה על סביבתם". 

כמעט מכפילים את שטחי המסחר
חיזוק משמעותי של היקף הפעילות העסקית בעיר על ידי הרחבתה ושדרוגה, עידוד של התחדשות עירונית באזורי התעסוקה באמצעות תמריצי זכויות למגרשי הבניה ותוך חיזוק וטיפוח המרחב הציבורי, התשתיות והשירותים. התכנית נותנת כלים למעבר מתעשייה מסורתית לתעסוקה מודרנית, ומאפשרת  שימושים למסחר ותעסוקה בהיקף של כ 14,000,000 מ"ר המהווים תוספת של כ 6,000,000 מ"ר לעומת כ 8,000,000 מ"ר קיימים ומאושרים כיום. 

תוספת 30,000 יח"ד בהתחדשות עירונית
התכנית מייצרת מסגרת תכנונית של כ 120,000 יחידות דיור, המהוות תוספת של כ- 30,000 יח"ד על כ 90,000 יח"ד קיימות ומאושרות (שטרם נבנו), באמצעות מתן כלים להתחדשות עירונית לצד הקמת שכונות חדשות, זאת תוך התייחסות למגוון פתרונות דיור המעודדים יצירת תמהיל אוכלוסייה מגוון: התחדשות בשכונות המגורים הקיימות – חיזוק ועיבוי מבוקר של שכונות המגורים במגמה לשמור על פעילות עירונית לכל רצף הגילאים ובדגש על חיי הקהילה. ייעול והעצמה של הבניה והפיתוח תוך שמירה על רמת שירותים ותשתיות, להעלאת איכות החיים בעיר. 

באשר לתחבורה, אומרים בעירייה כי התוכנית מציגה: "חתירה לשיפור מערך התחבורה העירוני על ידי שדרוג תשתיות התחבורה בת קיימא, על ידי הקמת מערך תחבורה ציבורית איכותי, טיפוח מערך תנועה של רוכבי אופניים והולכי רגל, במטרה לשפר את הנגישות והזמינות של התחבורה ועל ידי כך גם של מוקדי פעילות העיר". עוד מציינים בעירייה כי "התוכנית מתייחסת ליצירתה של רצועה אינטנסיבית החובקת את העיר ממערב למזרח, על הציר החוצה את המטרופולין. מרחב מגוון ורב שימושים, הכולל אזורי התחדשות עירונית באמצעות  פיתוח מועצם המחזק את מרכזיותה של העיר וקשריה עם סביבתה". 

באשר למרכז העיר התוכנית מתייחסת לחיזוק טיפוח והתחדשות של מרכז העיר, תוך שיקום המרכז ההיסטורי,  שימור המאפיינים ההיסטוריים של המרכז ואופיו הייחודי, טיפוח חשיבותו העירונית והפעילות בו.

כמו כן, התוכנית מגדירה שלד ראשי רציף והמשכי של מערך הרחובות והשטחים הציבוריים הכולל צירים תנועתיים, שדרות ירוקות, רחובות עירוניים פעילים, גנים, פארקים, כיכרות ורחבות. המרחב הציבורי יטופח כרשת המחברת בין חלקיה השונים של העיר וכן כמרחב אטרקטיבי לשהות תושבי העיר.

את התכנית הציג צוות מינהל הנדסה, בהובלת מהנדס העיר איציק אוז'לבו בשיתוף ראש צוות התכנון של התכנית הכוללנית, דורון צפריר ממשרד פרחי צפריר אדריכלים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות