banner
פאנל תחבורה, כנס ארגון הקבלנים והבונים מחוז תא והמרכז // פוטו מרסלו
פאנל תחבורה, כנס ארגון הקבלנים והבונים מחוז תא והמרכז // פוטו מרסלו

להבי: "אנחנו שונים מהעולם בריכוזיות השלטונית והמיסוי המוזר של אחזקת רכב"

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו "רוצים 800% אחוזי בנייה לבניינים ישנים ולהסב משרדים למגורים? יש לרחוב קיבולת מוגבלת"

"כשאני במנהטן אני לא נוסעת ברכב פרטי, אבל פה אין סאבווי ואין תחבורה ציבורית נאותה, מתי יהיה קו סגול וירוק? מתי תצא המטרו לביצוע ומתי תסתיים? אם אני גרה בתל אביב או רמת גן ורוצה לצאת לטבע בסופ"ש מה אני יכולה לעשות? אני בכלא מפואר. אני צריכה חניה בדירה המיועדת למשפחה, אין מצב שלא תהיה חניה למשפחה". הדברים נאמרו על ידי דפנה הרלב, מנכ"ל קבוצת אביב ושות', בכנס הנדל"ן ה-23 של ארגון הקבלנים והבונים של מחוז תל אביב והמרכז, שבו היא חברה.  על דבריה הגיב יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז יהודה כתב, שאמר כי: "עוד מעט דירה בדימונה תעלה כמו חניה בתל אביב", ואילו יו"ר לשכת שמאי המקרקעין חיים מסילתי העריך כי "זה כבר קורה עכשיו".

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו, ומחזיקת תיק תחבורה, תנועה ובטיחות, הסבירה כי: "בשלושה דברים אנחנו שונים מהעולם – הסטטוס קוו, הריכוזיות השלטונית ומיסוי מוזר של אחזקת רכב לכל עובד במגזר הציבורי. אנחנו מדברים על צמצום הנסיעה ברכב, זה לא אומר שהרכב הפרטי לא יהיה נחוץ. עדיין יצטרכו אותו כדי לנסוע ליער בן שמן.

"שני משתנים קרו בשנים האחרונות – הראשון זה התייקרות החניה ברחוב וגם הפחתה שלה והדבר השני זה תחבורה חשמלית שדורשת מאיתנו מחשבה מחודשת. לא נוכל לייצר מספיק עמדות חניה חשמליות לרכב, נגיע לעמדות באחוזת החוף. אבל אם לי היה רכב לא הייתי רוצה להטעין אותו בחניון".

להבי הוסיפה כי "לא נוכל להמשיך לקנות רכב ולצופף את הערים. רוצים 800% אחוזי בנייה לבניינים ישנים ולהסב משרדים למגורים? יש לרחוב קיבולת מוגבלת. אם תהיה תוספת של 800% לא נוכל לתת חניות לכולם. טוב יהיה שכולנו נתרגל למחשבה שהתקן המופחת יביא אותנו להשתמש בפחות רכבים". 

מנכ"ל נת"ע חיים גליק אמר כי: "נסענו הלילה מפתח תקוה מתחת לאדמה 12 ק"מ בואך שדרות ירושלים והגענו גם לבת ים. תאמינו ובסוף זה יקרה. עד היום אף אחד לא האמין שתהיה רכבת וכשאתה שואל את עצמך אם לקנות אוטו התשובה היא בדרך כלל חיובית. כשתהיה אלטרנטיבה אנשים לא יצטרכו את החניות והמכוניות. אם לכולם תהיה חניה אנשים לא יוכלו לצאת מהרחוב. גם אם הרכבת הקלה לא תייתר את כל כלי הרכב היא תקטין את הצורך בשימוש". הרלב הגיבה ואמרה כי "גם חניה אחת לדירה אתם לא מאפשרים".

גליק התייחס גם לסכנת קריסת הבניינים ואמר כי: "אין אף בניין שמתמוטט בגלל הרכבת הקלה או המטרו. בכל העולם בונים מנהרות באופן מקצועי שלא משפיע על הקרקע העלית. אם המבנה עצמו רעוע הוא ייפול לבד ובלא מעט ערים יש בניינים מטים ליפול".

חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל, אמר כי: "בראייה שלי, עם כל הכבוד למחזיקי המשרות המינוח של לחנך שוק הוא אבסורדי. שוק זה לא אבא וילד, זה מיליוני אזרחים מפוזרים ואי אפשר לחנך אותם. שוק מחנכים בדרך של פיתוי. אני צריך להבין מרצוני ולא כי חינכו אותי שאם אני עולה על ההונדה לוקח שעתיים ואם לסאבווי שלוש תחנות במרכז העיר. כשאני אבין וארגיש את זה אני אעשה את זה". מסילתי הוסיף כי, "לדעתי המהלכים שהממשלה עושה הם לא בכיוון של להוריד מחירים. מדברים על הסבת בנייני משרדים למגורים בתכנון, במתחם הבורסה כולם נוטשים את הבניינים הישנים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות