banner
הדמיית הפרוייקט // מילוסלבסקי אדריכלים
הדמיית הפרוייקט // מילוסלבסקי אדריכלים

האם הפיל הלבן של רחובות יהפוך לפרויקט מגורים ומסחר שוקק חיים?

האם "חצי חינם נדל"ן" ועיריית רחובות יצליחו להחיות את הפיל הלבן המסחרי של העיר – מתחם אמריקן סיטי הכושל, ולהפוך אותו למתחם עירוב שימושים משגשג הכולל מאות דירות למגורים?

 

אור בקצה המנהרה: חצי חינם נדל"ן, הזרוע הנדל"נית של קבוצת חצי חינם, מקדמת מזה זמן פרויקט מעורב שימושים בהיקף השקעה מוערך של כמיליארד  וחצי שקלים במתחם "אמריקן סיטי" בדרך יבנה במערב העיר רחובות. המתחם, המשתרע על שטח של כ-42 אלף מ"ר (2 קומות מסחר וחניון עילי ותת קרקעי), הוקם במקור לפני עשרות שנים על ידי חברת גינדי כמרכז קניות מסחרי, אולם הפך לאחד הכישלונות הגדולים ביותר במסחר בעיר, ועמד שומם כפיל הלבן של רחובות במשך השנים, כאשר מה שהחזיק אותו בחיים היו סופר-מרקט וסניף של רשת הכושר "הולמס-פלייס". את הפרויקט הזה לא ישכחו תושבי רחובות ובעיקר בעלי העסקים, אשר רכשו מגינדי חנויות ב"אמריקן סיטי" וגילו מהר מאוד שהם נותרו לבד. עם סיום השיווק, שבוצע באמצעות קמפיין מושקע, לא הצליחו בגינדי להחיות את המקום והוא קרס, יחד עם הרוכשים. 

כעת, מציעה "חצי חינם נדל"ן, שרכשה את המרכז מהאחים משה ויגאל גינדי לפני שלוש שנים וחצי בסכום של 185 מיליון שקלים, פרויקט עירוב שימושים שייבנה על גג המרכז המסחרי שבבעלות החברה ועשוי להחזיר את החיים למתחם, בין היתר, לאחר שבעשור האחרון פיתחה העירייה את מערב העיר באופן דרסטי, לרבות הקמת פארק התעשייה הורוביץ הסמוך, שכונות מגורים חדשות, מתחם מסחרי במחלף המערבי ותוכנית להתחדשות עירונית הגדולה בארץ בשכונת קריית משה הסמוכה. כל אלו משכו אוכלוסייה חדשה וצעירה והאזור אף צפוי להיות אטרקטיבי ביותר עם הקמתה של תחנת רכבת נוספת המתוכננת במערב העיר. 

ל"מגדילים" נודע כי ברשת חצי חינם נמצאים במגעים מתקדמים מול עיריית רחובות ואף קיבלו את בירכת הדרך מראש העיר, רחמים מלול, למיזם החדשני. על פי התוכנית המוצעת, יוגדלו זכויות הבנייה על גג המרכז המסחרי ותוגש תוכנית לשינוי ייעוד קרקע, כך שניתן יהיה לשלב בו מגורים. בזמן הקרוב תוגש התוכנית לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רחובות ובמידה ותאושר היא תעבור לאישור בוועדה המחוזית.  

התוכנית מציעה תוספת של מבנה תעסוקה בשטח של כ 20,000 – מ"ר , תוספת מבנה מגורים להשכרה בשטח של כ 35,000 – מ"ר עם  308 יח"ד המיועדות להשכרה ארוכת טווח, תוספת מבנה דיור מוגן בשטח של כ 35,000 – מ"ר כ 350 – יח"ד מגורים וכן תוספת של מבנה חניה בשטח של 40,000 מ"ר עבור תוספת של כ- 600 חניות חדשות למבני דיור מוגן ומגורים עתידיים. סה"כ המתחם מעורב השימושים, יכלול 130,000 מ"ר בנוי ו- 40,000 מ"ר חניונים עיליים כ 1400 חניות. התוכנית נערכה על ידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים. 

"התוכנית מבקשת לשנות ייעודים מתעשייה ומלאכה – לאזור תעשייה, מסחר ומגורים ולקבל תוספת של  כ – 500% אחוזי בניה ברוטו לכלל השימושים", מציינים גורמים בחברה, "כאשר במצב הקיים כיום קיימות זכויות בנייה מאושרות מעל הקרקע לשימושי מסחר, משרדים וספורט ולכ-807 מקומות חניה תת קרקעיות ובקומת הקרקע". 

ליהי סונק // עידן גרוס
ליהי סונק // עידן גרוס

ליהי סונק, סמנכ"לית נכסים בקבוצת חצי חינם, מסרה כי: "הקבוצה בוחנת כל העת הוספת שימושים במרכזים המסחריים שלה הממוקמים במיקומים אסטרטגיים באזורי ביקוש. הוספת שימושי מגורים ותעסוקה מעל המרכז המסחרי, ייצר מתחם מעורב שימושים, שייתן מענה לתושבי העיר בכלל ולתושבי השכונות הסמוכות בפרט. מעבר למאות מקומות עבודה חדשים שהוא יספק, מלאי הדירות החדשות באזור יגדל והמתחם ישמש גם מרכז עם מגוון שירותים קהילתיים בילוי ופנאי לכל המשפחה". 

האדריכל גיא מילוסלבסקי // באדיבות מילוסלבסקי אדריכלים
האדריכל גיא מילוסלבסקי // באדיבות מילוסלבסקי אדריכלים

אדריכל גיא מילוסלבסקי, מסר כי: "התחדשות עירונית במרכזים מסחריים ותוספת שטחי מגורים למסחר ולתעסוקה היא פתרון אפשרי ויעיל למחסור בקרקעות ובדירות ברחבי הארץ. מרכזי המסחר הגדולים הממוקמים כיום לרוב באזורי תעשייה או תעסוקה, הם חלק מעתודות הקרקע של מדינת ישראל, ותוספת של שטחי מגורים בהם בהחלט יכולה להוות כלי חשוב בידי המדינה בסל הכלים למאבק במצוקת הדיור. מבחינה תכנונית, עירוב שימושים הוא כלי תכנוני מוכר ופופולרי בעולם ובישראל הוא צובר תאוצה בשנים האחרונות"

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות