banner
חיים מסילתי // דנה קופל
חיים מסילתי // דנה קופל

השמאים: משקיעים לא ישלמו יותר עבור דירה

46% מהשמאים סבורים שהמשקיעים לא יהיו מוכנים לשלם יותר עבור רכישת דירה, כך עולה מסקר שערכה לשכת השמאים, בעקבות ההחלטת שר האוצר להפחית את מס הרכישה למשקיעים

 

בעקבות החלטת שר האוצר להפחית את מס הרכישה למשקיעים, ערכה לשכת שמאי המקרקעין סקר בקרב כ-250 שמאי מקרקעין מרחבי הארץ, אשר נשאלו כמה אחוזים, לדעתם, יהיה מוכן משקיע (רוכש דירה נוספת) לשלם יותר עבור רכישת דירה, כיצד תשפיע ההחלטה על מחירי השוק, ועוד.

על השאלה מה צפויה להיות ההשפעה הכללית של הפחתת מס הרכישה על מחירי שוק הדיור בישראל, ענו מרבית הנשאלים (כ-52%) כי לא יחול שינוי במחירים בעקבות הפחתת מס הרכישה. כ-27% צופים עלייה נוספת במחירים בשיעור 2% וכ-15% מהמשיבים צופים עליה נוספת של יותר מ-2%. מיעוט הנשאלים (כ-3%) השיבו כי צפויה ירידת מחירים בשיעור 2% ועוד כ-3% צופים ירידה נוספת של מעל 2%.

לעניין השאלה בכמה אחוזים יהיה מוכן משקיע לשלם יותר עבור רכישת דירה (בעקבות הפחתת מס רכישה, עלה כי מרבית הנשאלים (כ-46%) ענו כי לדעתם משקיעים לא יהיו מוכנים לשלם יותר עבור רכישת דירה נוספת. 18% השיבו כי הם צופים שהמשקיעים יהיו מוכנים לשלם 1% יותר, כ-23% השיבו שהמשקיעים יהיו מוכנים להוסיף 2% וכ-13% ענו כי המשקיעים יהיו מוכנים להוסיף 2% ויותר ממחיר הדירה.

לעניין השאלה האם להפחתת המס צפויה להיות ההשפעה על משך זמן החשיפה הנדרש בעת מכירת דירה (משך הזמן בו מפורסם נכס עד למכירתו), כ – 51% מהמשיבים סבורים שלא יחול שינוי במשך הזמן הנדרש וכ-48% מהמשיבים סבורים כי משך הזמן יתקצר, (כ-1% צופים שיתארך).

חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין ויריב דרורי, יו"ר ועדת מחקר וסקרי שוק, מסרו כי: "שר האוצר הצליח לייצר צעד בונה אמון בקרב המשקיעים, עם זאת להערכת השמאים, המשקיעים אמנם יחזרו לשוק, אך במשנה זהירות וחשדנות. הם לא יסתערו על הדירות ולא יתפתו לשלם יותר ולקנות דירות יקרות יותר. אנחנו מעריכים שהפחתת המס תייצר תנועה ערה בשוק והיקף העיסקאות יעלה, אך לא זה מה שיגרום לעליות מחירים ולכן ההשפעה הכללית על השוק  לא צפויה להיות משמעותית. יתכן שניתן לייחס זאת לרוח התקופה, משבר כלכלי קשה עקב משבר הקורונה, שגורם למשקיעים להסס טרם ביצוע עיסקאות , המשקיעים ימשיכו להיות סולידיים ולא יקחו סיכונים שכרוכים ברכישת דירות יקרות יותר. עם זאת יתר חלקי הביקוש צפויים להתנהג כרגיל ולהמשיך לצרוך את הדיור כמוצר צריכה בסיסי על כל המשמעות של העניין".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות