banner
אלכס מריאש // צילום: רז רוגובסקי | depositphotos
אלכס מריאש // צילום: רז רוגובסקי | depositphotos

סוגרים שנה עם אלכס מריאש, מנכ"ל הכשרת היישוב התחדשות עירונית

מה היה המהלך המשפיע של 2021, אילו פרויקטים משמעותיים קידמה החברה והתחזית לשנת 2022 – הכשרת היישוב התחדשות עירונית מסכמת שנה

"מגדילים" סוגר שנה עם בכירים בעולם הנדל"ן ומביא לחזית את תמצית המהלכים, התחזיות וההישגים של 2021 מנקודת מבטם. אלכס מריאש, מנכ"ל הכשרת היישוב התחדשות עירונית, ענה לאתגר וסיפק את כל התשובות:

אלכס, מה היה המהלך שעשה את השנה?
הקמת הממשלה החדשה ואישור חוק ההסדרים הביאו עימם בשורה משמעותית לתחום התכנון והבניה וההתחדשות העירונית, על ידי הסרת חסמים ויצירת כלים לפתרון סוגיות אשר לאורך  שנים היוו מכשול ממשי בקידום ומימוש מתחמי התחדשות עירונית. חוק ההסדרים החדש והרוח החדשה של עשייה ושינוי שנושבת ממשרדי הממשלה וגופי התכנון, ובראשם שרת הפנים, שר השיכון, מנכ"ל משרדו, הרשות להתחדשות עירונית ומנהל התכנון, מפיחים תקווה ממשית כי שינוי המגמה יימשך ויתחיל להניב פירות כבר בשנה הבאה. 

תחזית אישית לשנת 2022?
להערכת החברה, התנופה בתחום ההתחדשות העירונית תימשך לאור הסרת החסמים, ונראה גידול משמעותי במספר הפרויקטים של התחדשות עירונית שמבשילים ויוצאים לבנייה, וזאת לצד מתחמים רבים נוספים אשר בעלי הדירות בהם יתאגדו לבחירת יזם ויתחילו בהליכי תכנון. אנחנו לא צופים כי בשנת 2022 נראה ירידות מחירים, בשל הפערים המתמשכים בין הביקושים להיצעים בכל רחבי הארץ, אשר לא צפויים להצטמצם בטווח הקצר. מתווה התמ"א יזכה אולי למתיחת פנים או לשינויים משמעותיים יותר, אך הוא אינו צפוי להיעלם כליל, שכן נחוצים כלים למתן פתרון נקודתי באזורים בהם פינוי בינוי אינו אפשרי ליישום.

מה היו הפרויקטים והמהלכים החשובים של הכשרת הישוב בשנה החולפת?
שנת 2021 היתה שנה משמעותית עבור פעילות ההתחדשות העירונית של הכשרת הישוב, בה היא ביססה את מעמדה כיזם מוביל בתחום ונבחרה על ידי בעלי דירות כיזם בעשרות פרויקטים ברחבי הארץ, במכרזים בהם התמודדה לצד חברות מתחרות מכובדות ובעלות מוניטין, והחלה בבנייה של שני פרויקטים ראשונים – פרויקט בוטיק בסמיכות לכיכר המדינה בתל אביב, אשר כל הדירות בו נמכרו לפני תחילת ההקמה, ופרויקט רחב היקף ברחוב פיכמן בחולון – שהינו פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון שאושר בעיר. 

הודות לאיתנות הפיננסית של קבוצת הכשרת הישוב, ניסיון בן עשרות שנים בכל תחומי הנדל"ן, ולתכנון מוקפד, והתנהלות מקצועית חסרת פשרות, החברה נמצאת בחוד החנית של תחום ההתחדשות העירונית, וניתן לומר כי הצהרת החברה "הכשרת הישוב מחדשת את ישראל" החלה להתממש בשנת 2021, הלכה למעשה.

תנופת הפיתוח והתכנון נמשכה בכל הפרויקטים – הן במישור התכנוני, על ידי קידום ואישור תב"עות במספר לא מבוטל של רשויות, והן במישור המשפטי, על ידי קידום חתימות דיירים בשיעורים ניכרים בכל הפרויקטים. 

פריצת הדרך של החברה בקידום התב"ע לפרויקט בחולון בלוחות זמנים קצרים, הובילה לכך שנציגויות דיירים במספר רב של מתחמי התחדשות עירונית בעיר בחרו בחברה במהלך שנת 2021 כחברה היזמית שתוביל אותם.

תחילת הבנייה בפרויקט לסין בתל אביב והשיווק המוצלח והמהיר של כל הדירות בפרויקט, תרמו לחיזוק מעמדה של החברה ולבחירתה כיזמית במספר מתחמים בעיר בהם התמודדה  החל מצפון תל אביב, דרך הצפון הישן ועד דרום העיר ועוד…

מקצועיות החברה, מיומנותיה וניסיונה הרב מול מוסדות התכנון בכל רחבי הארץ, הניבו פירות במספר פרויקטים שהחברה מקדמת בשנים האחרונות: בתל אביב, התקבלו היתרי בניה בתנאים במתחמים בשכונת בבלי וברחוב דה האז, ובמתחמים שהחברה מקדמת בחולון, קרית ים, חיפה ותל אביב, אושרו תב"עות לפרויקטים בהיקף כולל של מעל ל – 2500 יח"ד.

פרויקט משמעותי נוסף בהיקף של מעל ל- 2000 יח"ד ברמלה, מקודם בותמ"ל בהצלחה וקבלת האישורים צפויה בתחילת שנת 2022. במקביל, פרויקט בנס ציונה בהיקף של 380 יח"ד, אושר בהנהלת העיר וצפוי לעלות לדיון בוועדה המחוזית בשנת 2022.

ההתקדמות המשמעותית של הכשרת הישוב התחדשות עירונית לא נעלמה גם מעיני המשקיעים בשוק ההון, ומניות החברה אשר בתחילת שנת 2021 נסחרו לפי שווי שוק של כ- 84 מיליון ש"ח, נסחרות כיום לפי שווי שוק העולה על 420 מיליון ש"ח. בנובמבר 2021 זכתה החברה לאמונם של מספר גופי השקעה מובילים בהם מנורה, פניקס, נוקד וספירה, אשר בחרו להצטרף כבעלי מניות בהנפקה פרטית, ומנורה אף אישרה השקעות בהיקף כולל של כ- 100 מיליון ש"ח בהון העצמי של ארבעה פרויקטים עתידיים של החברה אשר התמורה הכוללת הצפויה ממכירת יחידות הדיור באותם פרויקטים תסתכם בכ- 1 מיליארד ש"ח.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

הגיע זמן השלטון המקומי

הגיע הזמן שהרשויות המקומיות במדינת ישראל ייהנו סוף סוף, הן ברמה התקציבית והן ברמת החקיקה, מעצמאות מוחלטת //...
עו"ד שיר טורם הספרי 25.04.2024
נשמח לדבר אתך
נגישות