banner
רוני מזרחי // עזרא לוי
רוני מזרחי // עזרא לוי

לשכת הקבלנים: "להמשיך את תמ"א 38"

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים, סבור כי ההחלטה לגנוז את תמ"א 38 ולהעביר את הסמכויות לרשויות המקומיות היא בגדר "טלאי על גבי טלאי". מזרחי: "המסקנה המתבקשת היחידה הינה כן להמשיך את התמ"א ואף להרחיב משמעותית את הזכויות" // דעה

תמונה: רוני מזרחי // יחצ

מאת: רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים

התגובה להחלטת מנהל התכנון מהבוקר לאפשר יותר סמכויות לראשי ערים בתמ"א 38, זאת מחשש שיחליטו לא לקדם תמ"א 38 בעקבות ההחלטה לקצוב אותה בזמן, ממחישה את הטעות האסטרטגית הקשה שעשתה הממשלה כשהחליטה לפני שבועות אחדים גם לקצוב את זמן התמ"א לשלוש שנים בלבד, וגם לא להציע שום חלופה סבירה להתחדשות עירונית.

לדידי החלטה זו וזו שבאה בעקבותיה הבוקר הינן בבחינת טלאי על גבי טלאי(!) והמסקנה המתבקשת היחידה הינה כן להמשיך את התמ"א ואף להרחיב משמעותית את הזכויות זאת על מנת שהיא תהפוך להיות גם חלופה לפינוי בינוי וגם להגדיל משמעותית את זכויות היזמים בפריפריה ל-10 דירות חדשות על כל דירה שתתפנה, זאת על מנת שסוף סוף תהיה התחדשות עירונית בפריפריה ובד בבד ימוגנו רבבות בניינים כנגד רעידות אדמה. 

אני קורא לממשלה לרדת ממדיניות ה"טלאים" להפשיל שרוולים ולתת לנו הקבלנים סוף סוף לקדם מאות אלפי דירות באמצעות התחדשות עירונית בכל הארץ, אחרת נהיה כבר בשנים הקרובות עם שוקת שבורה, ללא היצע דיור, ללא מיגון בניינים ועם רמות מחירים בשמיים!

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות