banner
פרויקט התחדשות עירונית הראשון בקריית שמונה // יחצ
פרויקט התחדשות עירונית הראשון בקריית שמונה // יחצ

החלה ההריסה בפרויקט התחדשות עירונית ראשון בקריית שמונה

החלו העבודות להריסת מבנה היסטורי במרכז העיר ובנייה חדשה של פרויקט מגורים לצעירים במרכז העיר, הכולל 8 קומות מגורים ו- 2 קומות מסחר

פרויקט התחדשות עירונית הראשון בקריית שמונה // יחצ

הפרויקט יוקם על גבי מבנה ששימש בעבר כמרכז הקליטה של הסוכנות היהודית כפרויקט ה Co-living  הראשון לסטודנטים בישראל. המבנה ייבנה על 17000 מ' בהשקעה של מעל 110 מיליון, באמצעות ובהשקעה של קרן יסודות וחברת ביטוח איילון וקבוצת ברזילי וגלעד מור.   

בפרויקט יוקמו 316 דירות ל- 400 סטודנטים בשילוב 1500 מטר של חללים משותפים, ביניהם חלל לימודים שקט ורועש, לובי עם בר, חלל כביסה עם משחקים, חלל ורסטילי ליוגה ובית כנסת בחגים, קולנוע חיצוני, פינות ישיבה וגג מעוצב עם בר. המתחם יפתח לקראת שנת הלימודים 2022 . 

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, מסר כי: " אנחנו מכוונים לצמיחה במרכז העיר, ומעונות הסטודנטים הם רק חלק ממהלכים רבים לפיתוח המרכז בו נמצאים היכל התרבות, מרכז הכיכרות, מרכזי קניות ועוד. כל הפעילויות האלו ימשיכו לחזק את המרכז ולהפוך אותו למקום הנגיש, היפה והתוסס לכולם". 

מ"מ ראש העיר ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה, אופיר יחזקאלי, ציין כי: "אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק המרקם הוותיק של העיר ובקידום פרוייקטים של התחדשות עירונית. פרויקט זה מוכיח כי קיימת היתכנות כלכלית ליזמים גם בקריית שמונה. שמחנו מאוד ללוות את היזמים יד ביד והעובדה שהצלחנו תוך 18 חודש להביא למצב שמאושרת עדכון תב"ע במחוז והליך הוצאת היתרים ברשות המקומית מראה את החשיבות שאנו כעירייה ובוועדה המקומית נותנים לפיתוח כלכלי ועידוד יזמים לבוא ולהשקיע בקריית שמונה". 

היזם והבעלים נדב ברזילי, מסר כי: "האירוע הוא מרגש עבורנו גם בגלל העיר קריית שמונה וגם בגלל שזה פרויקט ראשון של co-living שאנחנו מתכננים לבנות ברחבי הארץ".  

פרויקט הראשון בקריית שמונה // יחצ
פרויקט הראשון בקריית שמונה // יחצ

הבניין שייהרס נחנך לראשונה ב-1962 ושימש כאולפן ללימודי עברית בקריית-שמונה. הבניין בן שלוש הקומות שנחשב למפואר בזמנו, נבנה במרכז קריית שמונה מכספי הוועד הבריטי למען פליטים בראשות הלורד אסטור. ייחודיות האולפן הייתה בכך שהוא שילב מגורים עם לימודים, כלומר העניק תנאי פנימייה, הוא הוקם בקרית שמונה לאחר שהסתיים גל העלייה הגדול מצפון אפריקה (1955 – 1959)  אך משפחות עולים הוסיפו להגיע גם בשנות השישים הראשונות. המטרה של האולפן הייתה לעודד עולים חדשים, בעיקר בעלי מקצועות חופשיים ואקדמאים, לקבוע את מגורם בגליל בשנות ה-80 המתחם אף שימש כמרכז קליטה לעלייה האתיופית.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות