banner

נפתלי כהן על תמ"א 38: יש להוסיף כלים לארסנל הקיים ולא לגדוע תוכניות קיימות

מה החשיבות של קידום תוכנית התחדשות עירונית ברמת הבניין הבודד, ומה המשמעות של גביית היטלי השבחה מכוח תב"עות כוללניות שעשויות להחליף את התמ"א. נפתלי כהן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי מחברת רוזיו שהתארח בתוכנית סיירת שטח מסביר: "היטלי ההשבחה קריטיים ועשויים לעצור פרויקטים של התחדשות עירונית".

רנית נחום-הלוי 12.07.2021

עיריית תל אביב אישרה את תוכנית הרובעים לקידום פעילות התחדשות עירונית ברובע 3 ו-4 כבר במהלך 2018. חשיבות התוכנית שחלה על כל מרכז העיר משמעותית ביותר בעיקר לאור החלטת המועצה לתכנון להאריך את ביצוע התמ"א רק עד אוקטובר 2022. 

בשנה האחרונה אנו שומעים על רשויות מקומיות נוספות כגון ירושלים, אשקלון, ראשון לציון ופתח תקווה שמאמצות את היוזמה התל אביבית ופועלות להחלת תוכנית התחדשות עירונית לכל העיר, כזו שתחליף את התוכנית הממשלתית לחיזוק מבנים. היוזמות המקומיות ברוכות, עם זאת, הן כרוכות במיסוי והיטלים על חברות הנדל"ן מה שיושת לבסוף לכיסו של הצרכן הסופי.
בתוכנית סיירת שטח התארח מנהל הפיתוח העסקי בחברת הנדל"ן רוזיו, נפתלי כהן שהסביר על חשיבות קידום תוכניות לחיזוק מבנים גם ברמת הבניין הבודד ומה המשמעות של החלת תוכנית בניין עיר שתחליף את התמ"א מבחינת היטלי השבחה. 

לדבריו הועדות המקומיות חיות על ההשבחה ומחפשות כל דרך אפשרית לגבות את היטלי ההשבחה. כבר היום, ניתן לראות בתכנית הרובעים שומות השבחה מטעם הוועדה המקומית בהיקפים של מיליוני שקלים לבניין בודד.
ההכרעה עוברת לפתחם של השמאים המכרעים וועדות הערר, ניתן לראות פסיקות וגישות שונות של השמאים המכרעים החל מאיפוס ההשבחה וכלה בהשבחה קרובה לדרישת הוועדה. לגישתו רכיב ההשבחה הינו קריטי בבחינת הכדאיות של הפרויקטים, ואף עשוי לעצור פרויקטים של התחדשות עירונית.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות