banner
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

מוסדות התכנון יקיימו דיונים מרחוק – הותרו דיונים בהתנגדויות שמועד הגשתן חלף

מינהל התכנון קובע הנחיות חדשות להמשך קידום תוכניות ודיונים בהתנגדויות בעת משבר הקורונה. בין היתר, הדיונים יתקיימו מרחוק ויותרו דיונים בהתנגדויות שמועד הגשתן חלף ב 15.3

דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

מינהל התכנון ומטה הדיור מודיעים היום על מתכונת פעילות חדשה למוסדות התכנון, לרבות ועדות מחוזיות וארציות, אשר תאפשר את המשך פעילותם. בין היתר, מדובר על דרכים אלטרנטיביות לקיום דיונים, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות ונציבות שירות המדינה. על פי ההנחיות החדשות, בדיונים לא יהיו נוכחים פיזית מספר אנשים העולה על המספר המקסימאלי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, וכל חברי מוסד התכנון או ממלאי מקומם יכולים לקחת חלק בדיון גם מרחוק, כאשר הם יתקיימו על פי ההרכב החוקי (חברי ועדה, יו"ר, יועמ"ש ומזכיר). עוד על פי ההנחיות: "יו"ר מוסד תכנון ידאג לתקינות הדיון, תוך בירור יכולת חברי הוועדה והמוזמנים להגיע לדיון או לחילופין להעביר עמדה כתובה".

באשר לתהליך הגשת התנגדויות, על פי ההנחיות: "ככל שהמועד להגשת התנגדויות חלף לפני יום 15.3.2020, ניתן יהיה לקיים דיון בהתנגדויות ובתנאי שהוגשו עד 5 התנגדויות וניתנה הסכמה של כל המתנגדים לקיום הדין מרחוק. לכל מתנגד תינתן אפשרות להציג את התנגדותו".

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, מסרה כי: "מדינת ישראל מצויה בתקופה מאתגרת שדורשת את הירתמות כלל הגורמים להבטיח את בריאותם של התושבים יחד עם תפקוד המשק. בתוך כך, מוסדות התכנון הארציים והמחוזיים יחזרו לפעול במתכונת מיוחדת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, בראש ובראשונה כדי לתת מענה לתהליכים דחופים הקשורים להתמודדות בקורונה וכן כדי לשחרר את "הפקק" בתהליכי התכנון".

זאב בילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי, מסר כי: "מטה הדיור הלאומי ומוסדות התכנון הארציים מחויבים להמשיך בפעילות ככל שניתן על אף התקופה המורכבת בה אנו נמצאים. פעילות מוסדות התכנון חיוניים לתפקוד המשק, לשמירה על מחירי הדיור וליצירת ודאות עבור בעלי מקצועות רבים שנאלצים לצמצם ואף לעזוב את מקומות העבודה שלהם. חשוב שגם פעילות הוועדות לתכנון ובניה ברשויות המקומיות ימשכו עד כמה שניתן, תוך שימוש בכלים הטכנולוגיים הקיימים וכמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בהזדמנות זו אאחל בריאות טובה לכולנו, בתקווה שנחזור לשגרה בהקדם האפשרי". 

במינהל מציינים עוד כי: "החלטה זו התקבלה לאור העובדה כי פרויקטי תשתית מרכזיים מצויים היום בשלבים קריטיים בהם רכבות קלות, מסילות ברזל, כבישים, תחנות כוח, מתקני התפלה וכו', אשר בחלקם נמצאים בשלבי ביצוע הכוללים קבלנים בשטח שנדרשים לקבל הנחיות להמשך עבודה ממוסדות התכנון. כמו כן, על שולחן מוסדות התכנון עשרות אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש אשר בחלקן מבססות הסכמים אסטרטגיים של המדינה לצורך פינוי מחנות צה"ל וטיפול במטרדים שונים. עצירה של תכניות אלו תפגע ביכולת של מדינת ישראל לעמוד בהתחייבויותיה, ותסכל את הצמיחה הנדרשת עם תום המשבר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות