banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

מרכז העיר רמלה: אושרו 1,250 יח"ד, משרדים ומסחר

הוועדה המחוזית מרכז החליטה לאמץ מסמך מדיניות עדכני למרכז עירוני חדש ברמלה, הכולל 1,250 יחידות דיור, שטחי משרדים, תעסוקה ומסחר בהיקף של 125,000 מ"ר והוראות שימור של המבנים היסטוריים בעיר

תמונה: רמלה // depositphotos

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, החליטה לאמץ את מסמך המדיניות העדכני למרכז עירוני חדש ברמלה שקודם ע"י העירייה. שטח התכנית הינו כ-120 דונם והיא ממוקמת במשולש הרחובות הרצל, ויצמן ודני מס, בהם מצויים מבנים כמו לשכת ראש העיר, משטרת ישראל, היכל התרבות, הספרייה העירונית  ובית משפט השלום. 

המדיניות החדשה תאפשר להחליף את התכנית משנת 1994, המתירה הקמת 450 יחידות דיור, כ-9,700 מ"ר מסחר, וכ-20,000 מ"ר משרדים ותעסוקה. "למרות חלוף השנים ומיקומו בלב העיר המתחם נמצא בתת ניצול של הפוטנציאל התכנוני שטמון בו. הבינוי הקיים בעיקר חד קומתי  וישנם מספר מגרשים ריקים שלא מומשו", מציינים במינהל התכנון. 

המדיניות החדשה מאפשרת הגדלת כמות יח"ד לכ-1,250, והגדלת שטחי משרדים, מסחר התעסוקה עד ל-125,000 מ"ר. כמו כן יתאפשרו שימושים של מלונאות ומבני ציבור נוספים.

אחוזי הבניה המוצעים נעים בין 400% ל-500%, כאשר הצפיפות הגבוהה הינה לאורך הרחובות הראשיים. הבינוי המוצע יהיה מרקמי מלווה רחוב בגובה בין 6-10 קומות  בשילוב בניה נקודתית בגובה של 12-15 קומות. גבהי הבניה כוללים קומת קרקע כפולה המיועדת למסחר. מרבית המתחם מצוי בתחום השפעה של 300 מ' מתחנת רק"ל ותחנת מטרו שמתוכננת על רח' ויצמן-בר אילן.

המתחם כולל כ-18 דונם המיועדים למבני ציבור,  ומאחר שבתחום התכנית דרוש גם בית ספר יסודי, נקבע כי להשלמת המענה הפרוגרמתי יש להקצות 4-5 מ"ר עבור כל יחידת דיור במגרשים הסחירים. המתחם יכלול מערך של שטחים פתוחים בהיקף של כ-30 דונם, ובנוסף לכך נקבע במסמך כי על כל יח"ד מתוכננת יש לתכנן 3 מ"ר שצ"פ.

עוד במתחם קיימים 4 מבנים הסטורים ראויים לשימור בהם לשכת ראש העיר, מצודת הטיגרט שבמשטרה, ובית כנסת, ולכן  הוכנסו הוראות הנוגעות להיבטי השימור לעת הכנת תכנית מפורטת. התוכנית נערכה ע"י צוות התכנון של עיריית רמלה בראשות מהנדסת העיר ז'אנה סולוביצ'ק ואדריכל העיר העיר שראל וינקלר בשיתוף עם לשכת התכנון מחוז מרכז.

ראש העיר, מיכאל וידל ציין כי, מסמך המדיניות הוכן כדי לתת מענה תכנוני רחב ליוזמות תכנוניות נקודתיות בשטח יוזמות נקודתיות רבות בתחום התכנון וכן לאור חוסר הצלחה במימוש התכנית המאושרת משנות ה-90 שיצרה שטחים פנויים וכן שטחים רבים בבינוי דליל.

מיכאל וידל // צילום: דרור סיתהכל
מיכאל וידל // צילום: דרור סיתהכל

וידל: "התחדשותו של המע"ר הינו חלק מתנופת הפיתוח שחווה העיר רמלה הן בפיתוח של שכונות חדשות במסגרת הסכם הגג, הן בפרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות, תכניות לשדרוג אזורי התעסוקה, וכן המעבר הצפוי של הבקו"ם. כל אלו מהווים הזדמנות לפיתוח של מרכז העיר, אשר מהווה עיר מחוז, והגדלת היצע השטחים המודרניים למסחר ותעסוקה."

מהנדסת העיר, ז'אנה סולובייצ'יק: "לעיר צפוי גידול אוכלוסייה משמעותי בשנים הקרובות ועל מנת לתת מענה לצמיחה יש להגדיל באופן משמעותי את שטחי המסחר והתעסוקה בעיר." מסמך המדיניות נערך ע"י אדריכל העיר רמלה שראל וינקלר , בשיתוף עם קבוצת גיאוקרטוגרפיה וחברת PGL הנדסה ופתרונות תחבורה ובתיאום עם לשכת התכנון.

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי: "המסמך נערך ע"י הצוות המקצועי של הרשות המקומית ומהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה של רמלה, תוך חיזוק העירוניות המתחדשת באזור אשר תהווה דוגמא להמשך תכנון ההתחדשות העירונית  ברמלה. המסמך יקדם רובע עירוני חי ותוסס במרכז העיר, הכולל שימושים מעורבים, ויתמרץ את מימוש הפוטנציאל לפיתוח ע"י משיכת אוכלוסייה חדשה, משרדים ועסקים חדשים. מדיניות זו תמומש באמצעות תכניות מפורטות אשר ניתן להגיש גם לכל מתחם בנפרד".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות