banner
עו"ד עודד ישראלי // צילום: אלן שיבר
עו"ד עודד ישראלי // צילום: אלן שיבר

הבוס של הנדל"ן וההתחדשות העירונית בשרון

הוא יזם לא פחות מ-3000 יח"ד בשרון, מקדם פרויקטים רחבי היקף של פינוי בינוי ומוביל הליכים משפטיים בסוגיות המורכבות ביותר בענף הנדל"ן. עו"ד עודד ישראלי, בראיון ל"מגדילים": "אם לא מדובר במגה פרויקט, במיקום מעולה- אני לא שם"

תמונה: עו"ד עודד ישראלי // צילום: אלן שיבר

עו"ד עודד ישראלי, מי שאחראי באופן אישי לייזום ולבניית כ-3,000 יחידות דיור בערים הרצליה ורעננה, מסביר ממשרדו בקומה 36 במגדל מידטאון היוקרתי בתל אביב, כי למרות התמתנות ביקושים כללית בשוק הנדל"ן, "הרי שהרצליה, רעננה והערים הסמוכות להן חוות בתקופה זו תנופת בנייה גדולה, כאשר בהרצליה נבנות שכונות חדשות באזור גליל ים והמרכז הבינתחומי, ובנוסף נמצאים בשלבים שונים של תכנון ובניה לא פחות מ-25 פרויקטים של פינוי בינוי". על כמה מהפרויקטים הבולטים ביותר מנצח ישראלי עצמו, תושב הרצליה פיתוח, שמתמחה בתחום הנדל"ן.

ישראלי מייצג במרבית הפרויקטים את בעלי הקרקע, כמי שמכיר היטב את אזור השרון ופועל בו שנים רבות, הוא מעיד כי ידע לזהות את תחום הפינוי בינוי כתחום מרכזי בנדל"ן העירוני, והחל לעסוק בארגון מתחמים לפינוי בינוי עוד בשנת 2005. באותן שנים התחום לא היה מוכר ועסקו בו רק קומץ משוגעים לדבר.

איך אתה מסביר את הפריחה הגדולה של ערים כמו הרצליה, רעננה, הוד השרון?
"הרצליה, רעננה, ועוד ערים בשרון, ממוצבות כערים חזקות שטוב לגור בהן. בהרצליה, הקרובה לחוף הים ולתל אביב, יש באופן טבעי ביקושים ועם השנים נוצר מחסור גדול בדירות חדשות למגורים. כתוצאה מכך, גידול האוכלוסייה בעיר נעצר. התופעה הזו שלילית ביותר, שכן היעדר היצע הביא לעלייה במחירי הדיור, וצעירים בני המקום נאלצו לעזוב את העיר ולהתרחק ממשפחותיהם.

מאחר ומדובר בתופעה רחבה ויוקר המחיה והמחסור בדירות הפכו לבעיה לאומית, המדינה החלה לטפל בנושא ולייצר היצע דירות. הדבר אמנם נעשה באיחור, אבל פתאום אנו רואים בהרצליה ובערים הסמוכות לה בנייה של שכונות חדשות ויפהפיות, כמו למשל בגליל ים, שם רואים מספר רב של פרויקטים להתחדשות עירונית שתורמים גם הם לפריחה בשוק. בגדול – שוק הנדל"ן מתחיל להתאזן מבחינת היצע וביקוש".

באילו מתחמים גדולים של פינוי בינוי אתה מעורב?
"בתחום הפינוי בינוי, ההתמדה והסבלנות הוכיחו את עצמם. למשל, בימים אלה יוצא אל הפועל פרויקט פינוי בינוי איכותי ביותר ברחובות מנדלבלט / אבן עזרא בהרצליה במסגרתו ייבנו 278 דירות חדשות, במקום 84 שייהרסו. לפרויקט כבר ניתן היתר בניה ועם מילוי התנאים הקבועים בהיתר, יהרסו הבניינים הישנים.

"בשיכון וייצמן בעיר מתגבש כבר שנים מתחם פינוי בינוי של למעלה מ-500 משפחות, אותן אני מייצג והן כבר חתומות ברובן על הסכם פינוי בינוי עם חברת אזורים. הצפי הוא, שבקרוב תאושר התב"ע והיזם יתחיל בהליך הגשת בקשות להיתרים להריסת המבנים הישנים והקמת למעלה מ- 1,800 יחידות דיור חדשות, באחד מהמקומות האטרקטיביים ביותר בעיר.

"גם ברעננה אני מטפל במתחם התחדשות עירונית ברחוב גאולה, שם מדובר על פינוי והריסה של 138 דירות ישנות ובניית 355 דירות חדשות. מדובר במתחם המשווע להתחדשות עירונית, מאות אנשים חיים במקום בתנאים לא תנאים, שמסביבם וילות מפוארות. מדובר קודם כל בפרויקט חברתי שיש לו השלכות סוציאליות מעבר להיבטי הנדל"ן. האוכלוסייה שגרה במקום ממתינה כבר למעלה מ- 10 שנים להוצאת הפרויקט לפועל, עיריית רעננה תומכת בפרויקט והחליטה להוציא היתרי בניה לבנייתו, אולם בעקבות התנגדויות של שכנים המתגוררים בווילות הסמוכות, הנושא הגיע לוועדת ערר ולבית המשפט, וכרגע אנו ממתינים לסיום ההליכים המשפטיים בכדי לקדם פרויקט חשוב זה".

אחד המתחמים הכי מזוהים איתך הוא פארק הרצליה (פארק באסה) שם מתנהלים אין סוף הליכים משפטיים
"נכון. ראש העיר הקודמת יעל גרמן החליטה להפקיע את כל השטח. אני מטפל בנושא זה כבר משנת 1996, וסבך ההליכים המשפטיים גדול ביותר ונמשך עד עכשיו, כשסכום הפיצויים הסופי שישולם לבעלי הקרקע יוכרע בחודשים הקרובים בבית המשפט העליון. מה שברור כבר עכשיו, שההערכות השגויות של העיריה דאז לתשלום פיצוי בסכומים נמוכים מאד, יעלו לקופת משלם המיסים העירוני כמעט פי שלושה ממה שהעירייה סברה בתחילה, כשהחליטה להפקיע את האדמות.

כל מי שמצוי בפרטי העניין מבין שמדובר בבכייה לדורות, וניתן היה להקים את אותו הפארק ובמקביל להקצות לבעלי הקרקע שטחים לבנייה בסמוך, והפארק היה מוקם בלי לשלם עשרות מיליוני שקלים כפיצויי הפקעה. כך הקימו את הפארקים ברעננה, בהוד השרון, בכפר סבא, בנתניה ובעוד ערים. רק בהרצליה התעקשו לקחת לאנשים פרטיים את אדמותיהם, וחויבו לשלם פיצויים בסכומי עתק. פשוט חבל".  

היכן אתה רואה את עצמך בעתיד?
"כבר שנים דפוס הפעולה שלי שונה מעו"ד רבים אחרים. אם לא מדובר במגה פרויקט, במיקום מעולה ואטרקטיבי לחברות הבנייה לביצוע – אני לא שם ולא מוכן לקבל את הייצוג. ישנם פרויקטים רבים שסירבתי להם בנימוס, כי הם לא עמדו בדרישות הסף הנ"ל. אני אמשיך בתחום שאני יודע ואוהב לעשות, יש הרבה חדוות יצירה בתחום הנדל"ן, רוב הפרויקטים הגדולים בתחום נמשכים שנים רבות ואני מאחל לעצמי לעשות בדיוק את מה שאני עושה כיום, עוד שנים רבות קדימה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות